Alerta per tempestes fortes aquesta tarda

Protecció Civil manté la prealerta de l'Inuncat per xàfecs que poden deixar més de 20 litres en 30 minuts

Segueix El Gerió Digital a Google
La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) manté la prealerta de l'Inuncat davant la previsió de tempestes fortes aquest dimarts a la tarda a les demarcacions de Girona, Barcelona, nord de Tarragona (Alt Camp, Baix Camp, Tarragonès, Baix Penedès i Conca de Barberà) i algunes comarques de la Catalunya central (Anoia, Bages, Osona i Berguedà). Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), els xàfecs poden deixar més de 20 litres en 30 minuts i localment podran anar acompanyats de calamarsa o pedra. De cara a la Diada, les pluges minvaran i quedaran reduïdes a les comarques del litoral i prelitoral del sud de Barcelona i Tarragona.

Protecció Civil recomana que la ciutadania prengui les mesures d'autoprotecció necessàries en funció de la situació meteorològica i adapti les seves activitats de lleure i professionals. També es demana precaució a la ciutadania en general a prop de lleres, rius i guals: en el moment de la tempesta cal allunyar-se d'aquest punts, no travessar-los mai i situar-se en algun punt elevat si és possible. Si les tempestes van acompanyades d'aparell elèctric, cal evitar situar-se sota els arbres o torres elèctriques.


A les zones urbanes també cal prudència, evitar passar punts inundats perquè la fondària pot ser superior a la que aparenta i no travessar, ni a peu ni amb vehicle, tampoc amb 4 x 4, ponts o zones on l'aigua ja estigui passant per sobre o a punt de fer-ho. Cal mantenir nets els embornals, les terrasses i patis i els accessos als baixos per evitar l'acumulació d'aigua, sobretot si habitualment es produeix aquesta afectació.