La demarcació de Girona ha registrat una disminució significativa en el nombre de víctimes mortals a les carreteres durant els primers vuit mesos de l'any.
Segons les dades proporcionades pel Servei Català de Trànsit (SCT), fins al 31 d’agost, 14 persones han perdut la vida en accidents de trànsit a la xarxa viària interurbana gironina, tres menys que en el mateix període de l’any anterior. Les comarques de l’Alt Empordà i el Baix Empordà concentren la major part d’aquestes morts, amb quatre i tres víctimes respectivament.
En total, sis motoristes han mort a les carreteres de Girona fins a finals d’agost, un nombre que contribueix a la proporció global d'usuaris de dues rodes morts, que representa una tercera part del total de víctimes mortals a Catalunya. Aquesta dada és especialment rellevant tenint en compte que el col·lectiu de motoristes continua sent un dels més vulnerables a la xarxa viària.
A escala global, Catalunya ha vist una reducció del 12,5% en les víctimes mortals per accidents de trànsit respecte al mateix període de l’any passat. En total, 91 persones han mort en 84 accidents mortals, en comparació amb les 104 morts en 92 sinistres registrades el 2023.
Aquesta reducció és encara més significativa si es compara amb les dades del 2019, any de referència previ a la pandèmia, quan es van comptabilitzar 122 víctimes en 115 accidents mortals, el que representa una disminució del 25%.
Malgrat la disminució de les víctimes mortals, el nombre de persones ferides greus ha augmentat un 17% respecte al 2023, amb un total de 561 ferits greus en accidents de trànsit en què portem d’any.
Pel que fa a les demarcacions, Barcelona es manté com la que registra més mortalitat, amb 39 víctimes fins al 31 d’agost, tot i que aquesta xifra representa una reducció de dues morts respecte a l’any passat. Tarragona i Lleida han registrat 21 i 17 morts, respectivament, amb una disminució significativa a Tarragona, que ha comptabilitzat 8 víctimes menys que el 2023.
Una altra dada destacada és la reducció de la sinistralitat a l’AP-7, on s’han registrat només 3 morts aquest 2024, en comparació amb les 20 víctimes mortals de l’any 2022, any en què es va alliberar l’autopista dels peatges.
Finalment, l’anàlisi per franges horàries i dies de la setmana revela que la meitat de les víctimes van morir en accidents que van tenir lloc a la tarda, i que els caps de setmana i festius concentren el 50% dels morts en accidents de trànsit a les carreteres catalanes.