La palafrugellenca Clara Peya va pujar ahir a la nit damunt de l'escenari de la plaça Major de la Pera (Baix Empordà) en el que va ser el penúltim concert del festival Ítaca per desgranar els temes del seu darrer treball 'Corsé' davant un nombrós i entregadíssim públic que va omplir el pati de cadires en una nit fresca però sense pluja.
La pianista i compositora va aparèixer duent una cotilla blanca que va mantenir posada durant la interpretació del primer tema, 'Cerebralmente' i que posteriorment se'n va deslliurar, aprofitant per llençar un missatge de suport envers el poble Palestí.
Peya confessava les motivacions d'un treball que gira entorn del concepte de perfecció i tot el que aquest implica; esdevenint esclaus de les constriccions d'una societat cada cop més restrictiva i exigent o bé tot allò que nosaltres mateixos ens autoimposem.
Acompanyada per dues veus, bateria, teclats i sintetitzadors va hipnotitzar en el transcurs d'una hora i quinze minuts un públic que tenia molt clar el que anava a veure i escoltar. Peya, molt propera, no tenia problema per apartar-se del piano i mostrar el seu vessant més intimista amb confessions sobre el procés creatiu d'algunes cançons o la soledat que diu viure immersa.
L'anècdota de la nit va ser la particular "competició" que la pianista i la seva banda van tenir amb el campanar de l'església de Sant Isidor, fent les seves puntuals aparicions entre somriures i pauses per acomodar les melodies al badall de la campana.
El final del concert, amb una ovació tancada i dempeus, va obligar l'artista a oferir un bis que va delectar un respectable que segurament es va quedar amb ganes de més.
La darrera parada de l'Ítaca serà el 7 de juliol a Calella de Palafrugell amb la cloenda del festival a l'escenari de les Havaneres amb Sílvia Pérez Cruz i que ja ha esgotat totes les entrades.