L'Ajuntament de Girona posa en funcionament el primer aparcament tancat per a bicis situat al parc Central amb l'objectiu de fomentar la intermodalitat sostenible. L'aparcament tindrà una capacitat d'unes 80 places i permetrà que els usuaris puguin deixar la bici en un espai tancat per després agafar un tren o un bus.
L'equipament estarà obert les 24 hores del dia i per accedir-hi caldrà registrar-se a través d'una aplicació. Aquesta donarà un codi que permetrà als usuaris entrar de forma gratuïta a l'espai, situat al costat de l'estació d'alta velocitat.
A banda d'aquest equipament, l'Ajuntament de Girona ha comprat dues noves furgonetes i ampliarà la plantilla de la Girocleta per millorar la distribució de les bicis entre les estacions.
Per accedir-hi cal que els usuaris es registrin a través d'una aplicació. Una vegada s'hagin registrat, hauran d'anar presencialment a l'oficina de la Girocleta perquè els validin l'accés a l'aparcament.
A partir d'aquí, podran accedir-hi de forma gratuïta les 24 hores del dia a través de la mateixa aplicació mòbil o amb un codi personal. Les bicis podran estar-hi fins a quatre dies aparcades. Quan passi aquest període, s'avisarà als propietaris que s'han estat més temps del permès i hauran d'anar a buscar la bicicleta al dipòsit de vehicles municipal. A més, es penalitzarà amb dies sense poder accedir a l'aparcament en funció del temps que s'hi hagi estat de més.
Millorar la intermodalitat sostenible
La tinenta d'alcaldia de Transició Ecològica i Transformació Urbana de Girona, Cristina Andreu, ha remarcat que aquest aparcament està pensat per "potenciar la intermodalitat sostenible". De fet, la idea és que la gent vagi en bici fins a l'aparcament, deixi el seu vehicle "amb seguretat" i a partir d'aquí agafi el tren o el bus per desplaçar-se. En aquest sentit, Andreu ha assegurat que han potenciat les places de bicicletes i no les de patinet elèctric perquè la bici és un transport més actiu i volen fomentar-lo.
Malgrat tot, l'aposta del consistori en la mobilitat sostenible passa, segons la tinenta d'alcaldia, per reforçar el sistema de bicis públic, la Girocleta. Per això Cristina Andreu recorda que estan treballant en obrir noves estacions per "estendre el servei" a la ciutat. De moment, ja s'han començat les obres de la nova estació al barri de Domeny (que serà la primera que hi hagi) i també les de la rambla de Xavier Cugat, al costat del pavelló de Fontajau.
En paral·lel, el consistori ha anunciat que ampliarà la plantilla que té aquest servei de bici pública per garantir-ne "la qualitat". De moment, ja s'han comprat dues furgonetes elèctriques per millorar la distribució de vehicles a les diferents estacions. Cristina Andreu ha recordat que s'havien produït algunes molèsties en els últims mesos perquè hi havia moltes estacions que es quedaven sense bicis disponibles.
La tinenta d'alcaldia ha recordat que més enllà d'instal·lar noves estacions, cal garantir que sempre hi ha bicicletes disponibles en tots els punts. Per això si bé les noves estacions es fan amb fons Next Generation, des del consistori s'assumeixen els costos per ampliar la flota i la plantilla que millorin la distribució.
Més aparcaments per a bicis
Amb l'obertura d'aquest nou espai al parc Central de Girona, el govern local vol estudiar ara quin perfil d'usuaris té i quins usos li donen. A partir d'aquí miraran si cal apostar per obrir espais similars en els aparcaments públics que ja hi ha a la ciutat. Andreu ha avançat que en els mesos entrants volen "testejar" ofertes per aparcar les bicis, tal com "ja fan altres ciutats" i apunta que els espais municipals soterrats són una bona opció per explorar solucions.