Durant aquest cap de setmana, 205 dels 621 auxiliars forestals d'arreu de Catalunya que estan contractats per aquesta campanya d'estiu no poden treballar perquè no disposen de "la granota", l'equipament ignífug que necessiten per poder actuar en cas d'incendis. Això és degut a una inspecció de Treball que es va produir aquesta setmana passada i que determinava no es pot garantir que un terç dels equipaments s'haguessin rentat menys de 50 vegades.
Si se supera aquesta xifra es podria afectar la qualitat i protecció dels efectius. En principi, està previst que entre demà o demà passat arribin els nous equipaments. Durant aquest temps els efectius han de fer altres tasques de manteniment o revisió. Els Bombers de la Generalitat han informat que des d'ahir dissabte, 205 dels 621 auxiliars forestals catalans que treballen en la campanya d'aquest estiu no poden ajudar en les tasques d'extinció de cap incendi perquè no disposen del material ignífug necessari. Els auxiliars forestals, com els Bombers, porten "una granota", un equipament que ajuda a protegir-se de les flames i acostar-se al foc per poder-lo extingir.
Això és degut a que aquesta setmana passada, es va produir una inspecció de Treball que va determinar que els equipaments d'un terç dels auxiliars forestals contractats no complien amb la normativa. En principi, les granotes es poden utilitzar si no s'han rentat menys de 50 vegades però la gran majoria dels auxiliars forestals renten a casa seva el material i porten 'la granota' que van utilitzar durant la campanya de l'any passat.
D'altra banda, s'ha de tenir en compte que els auxiliars treballen a dies alterns - un sí i un altre no- i, per tant, només és la meitat d'ells (uns 102) que no poden ajudar en cas d'incendi. Des dels Bombers asseguren que està previst que el nou material arribi demà o demà passat i durant aquest temps els auxiliars afectats poden fer tasques de manteniment de vehicles, revisió de material, de zones afectades o tot allò que sigui necessari dins del parc. Aquesta incidència ha coincidit amb el primer cap de setmana de l'any en què s'ha posat en prealerta el Pla Infocat a causa de les altes temperatures.