A partir d'aquest divendres, les poblacions de la Costa Brava compten amb cinc nous autobusos d'última generació adaptats per a persones amb mobilitat reduïda i dotats amb sistemes antiincendis i càmeres de seguretat que connectaran aquestes poblacions costaneres amb Barcelona, Girona l'aeroport del Prat i l'Aeroport de Vilobí d'Onyar.
Les noves unitats han suposat una inversió de més d'un milió d'euros i tenen com objectiu "millorar la qualitat dels serveis actuals en aquesta zona", tal i com ha assegurat el president de Moventis, Miquel Martí. L'any passat Sarfa ja va transportar 50.000 persones des de la Costa Brava fins a l'Aeroport del Prat i s'espera que enguany s'arribin als 80.000 viatgers.
El director general de Transport i Mobilitat, Pere Padrosa, ha ressaltat que la incorporació d'aquestes noves unitats forma part "de les actuacions dedicades a la millora progressiva i constant de la qualitat en els serveis de transport public". Padrosa ha destacat el "paper protagonista i vertebrador" de l'autobús a les comarques de la Costa Brava com a principal mitjà de transport públic. "Aquesta inversió d'1.150.000 euros diu molt sobre la sensibilitat de l'empresa Sarfa cap a les persones i a més, totes les unitats estan adaptades per a persones amb discapacitats o mobilitat reduïda", ha valorat.
En concret, aquests cinc nous autobusos suposen una renovació del 10% de la flota de Sarfa- dotada amb 105 unitats- a les comarques gironines. En aquest sentit, el president de Moventis, Miquel Martí, ha destacat "l'esforç realitzat per l'empresa que ajudarà a millorar la qualitat dels serveis". "A la Costa Brava no hi ha tren que permeti unir les poblacions i, per tant, el transport públic mitjançant l'autobús és clau", ha apuntat. D'altra banda, tant l'alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, com el president de Moventis han coincidit en assegurar que les noves unitats potenciaran el sector turístic de les comarques gironines.
Tots els cinc autobusos estan equipats amb una plataforma perquè les persones que vagin amb cadira de rodes o pateixin mobilitat reduïda puguin accedir a l'interior del vehicle. En concret, dos dels autobusos han passat per les mans de l'empresa Beulas, amb seu a Arbúcies, i fabricades per Scania. Les altres tres unitats són de Mercedes i han passat per la carrosseria Irizar, de Guipúscoa, una empresa que va iniciar la seva activitat l'any 1889 i compta amb plantes de producció d'autocars a set països del món. Els cinc vehicles complexin amb la normativa Euro V de la Unió Europea, incorporen un sistema antiincendis que detecta la temperatura del motor a través d'uns sensors i expulsa un líquid a pressió si es superen uns certs graus centígrads. A més, els vehicles també tenen un control d'estabilitat especialitzat, cinturons de seguretat de dos punts i càmeres de seguretat perquè el conductor pugui veure els seus moviments mentre fa marxa endarrere.
A partir d'aquest divendres, dos dels autobusos s'incorporen a l'itinerari que enllaça els municipis de la Costa Brava centre amb l'aeroport de Girona i la capital de la demarcació. Un tercer autobús connecta aquestes poblacions gironines amb Barcelona i l'aeroport del Prat. D'altra banda, per donar resposta a la gran afluència de turistes durant els mesos estivals - especialment a les localitats de Lloret i Tossa de Mar- dos dels nous autobusos uniran aquestes dues poblacions amb l'aeroport barceloní i la capital catalana. Durant la resta de l'any, un dels vehicles també reforçarà l'itinerari Aeroport del Prat, Barcelona i la Costa Brava.
Aquestes noves incorporacions arriben després de les millores que ha introduït des del passat 1 de juliol el Departament de Territori i Sostenibilitat pel que fa a les comunicacions dels municipis de la Costa Brava i els nous itineraris que es van implantar l'any passat per unir l'aeroport de Girona i Barcelona amb aquesta zona costanera. En aquest sentit, Martí ha detallat que l'any passat es van transportar 50.000 persones des de la Costa Brava fins l'aeroport del Prat. "Fins ara ja hem portat unes 15.000, un 40% més que en el mateix període de l'any passat", ha subratllat.
D'altra banda, també s'han portat uns 600 viatgers des d'aquestes localitats gironines fins a l'Aeroport Cota Brava i la línia de reforç a les zones de càmping de Sant Pere Pescador, des de començament de mes ja ha rebut uns 400 viatgers. Un augment que també es nota amb el projecte nit bus que surt des de Palafrugell.