Prova pilot per millorar la seguretat del bus nocturn a les comarques gironines

S'incrementaran les parades a demanda en zones d'oci entre Salt, Girona, Platja d'Aro, Palamós i Palafrugell

El Departament de Territori posa en marxa aquest 2 de febrer, una prova pilot, dins dels serveis de transport a la demanda Clic.cat, per millorar la seguretat en les línies de bus nocturnes.

L’increment de parades es realitzarà en la línia NGi1 Salt / Girona – Platja d’Aro – Palamós / Palafrugell, gestionada pels operadors Sarfa i Teisa, i s’allargarà fins a finals de la temporada d’estiu d’enguany. Un cop avaluats els resultats d’aquesta prova i si són positius, es preveu que l’augment de parades a demanda es pugui estendre a més línies.

Per promoure una mobilitat més segura i evitar situacions de risc, la línia NGi1 Salt / Girona – Platja d’Aro – Palamós / Palafrugell incrementarà el nombre de parades a demanda en punts més freqüentats, com ara zones d’oci.

La voluntat és que aquests punts permetin que les persones usuàries més vulnerables, sobretot dones i joves, caminin menys estona soles i s’acostin el màxim possible a la seva destinació.

Les parades a demanda es podran reservar amb una antelació de fins una hora abans de l’inici de l’expedició, a través de l'aplicació mòbil NE-MI. Les reserves es podran realitzar tant per una parada d’origen com de destí i l'usuari podrà consultar en temps real la ubicació del vehicle per poder apropar-se amb la mínima antelació possible i evitar temps d’espera a la parada.

El Clic.cat

El transport a la demanda Clic.cat ha comptabilitzat prop de 42.500 viatgers des de la seva posada en marxa a les comarques gironines, l’any 2019. El Departament de Territori disposa de 38 línies Clic.cat en funcionament. L’objectiu és anar digitalitzant i transformant en Clic.cat tota la xarxa de transport a la demanda de la Generalitat, que està formada per 233 línies que arriben a 712 nuclis de població.

El transport a la demanda té els recorreguts i els horaris establerts, però només es presta si hi ha reserves prèvies. D’aquesta manera, els vehicles i les rutes es poden ajustar a la demanda real, evitant recorreguts ineficients i emissions de CO2.