Salt i Girona mouen fitxa per la cessió de la C-65 a la Generalitat pels nous accessos al Campus de Salut

Se suprimirà la rotonda actual i farà un enllaç nou a diferent nivell

Els governs de Salt i Girona porten a aprovació dels plens de gener el conveni de cessió de la titularitat de la carretera C-65 a la Generalitat. En el cas de Salt, és el tram de la via entre l'enllaç de l'AP-7 i l'antiga carretera N-II i els treballs que s'hi ha de fer estan vinculats a la mobilitat del futur Campus de Salut.

L'acord amb la Generalitat, que suposarà el canvi titularitat de la via, permetrà agilitzar els canvis de mobilitat i viaris que estan previstos en aquest sector d'intersecció entre els municipis de Salt, Girona i Vilablareix. En virtut del conveni, la Generalitat es compromet a redactar el projecte de les obres de supressió de la rotonda actual i la construcció d'una de nova a diferent nivell.

El govern de Vilablareix ja ha passat el conveni per ple aquest dijous, Salt ho farà dilluns vinent i Girona en la sessió del 29 de gener.

Segons informa l'Ajuntament de Salt en un comunicat, l'acord amb el Govern inclou traspassar la titularitat de la via a la Generalitat per poder agilitzar el procés de reconversió de l'enllaç. Així, el Govern assumirà la titularitat de tot el tram de la via entre l'enllaç amb l'AP-7 i l'antiga carretera N-II. Amb aquest tràmit, el municipi farà "un pas més" cap a la preparació del desenvolupament urbanístic del sector sud, on s'hi preveu ubicar en un futur el Campus de Salut.

En virtut del conveni, la Generalitat, a través del departament de Territori, es compromet a redactar el projecte de les obres de modificació de la connexió de la rotonda existent a l'eix de la C-65 amb l'avinguda del Marquès de Camps, al municipi de Salt, mitjançant una rotonda a diferent nivell i que doni servei al trànsit que actualment accedeix a Salt i Vilablareix per la rotonda actual i al trànsit generat pels nous sectors de desenvolupament de Salt i Vilablareix.

A la pràctica, això suposarà que l'eix de la C-65 passi a diferent nivell i que això permeti la creació d'una nova rotonda sota d'aquesta via a l'alçada de la futura prolongació del carrer President Francesc Macià.

El Departament de Territori, segons detalla l'acord, es compromet en el termini màxim de sis mesos a encarregar la redacció del projecte, que inclourà la gestió de la licitació, adjudicació i formalització del contracte. Un projecte que està previst que tingui un cost superior als 15,2 milions d'euros (MEUR), dels quals 8,5 es destinaran al cost del pas a diferent nivell de la carretera C-65 i 6,75 per a la rotonda a diferent nivell en la connexió amb la prolongació del carrer Francesc Macià i actuacions diverses al terme municipal de Girona.

Els municipis de Salt i Vilablareix assumiran 2,75 milions del cost total del projecte. El que no inclou el present acord entre administracions és la prolongació del carrer Francesc Macià de Salt, ja que es farà quan es desenvolupi urbanísticament el Campus de Salut, un vial que entroncarà amb la nova rotonda que es construirà sota de la C-65.

L'alcalde de Salt, Jordi Viñas, posa en relleu que "de mica en mica van cristal·litzant els acords treballats des de fa mesos entre els municipis implicats per preparar el desenvolupament del sector on s'hi preveu instal·lar el Campus de Salut". Segons Viñas, és "una oportunitat per Salt i la resta de municipis de l'àrea metropolitana, ja que més enllà de l'assistència sanitària de primer nivell, l'aterratge de les facultats universitàries i l'espai d'investigació s'han de convertir en un nou pol d'atracció que traspassa les nostres fronteres i ha de generar noves oportunitats pel territori".

Amb relació al conveni, el tinent d'alcalde de Territori, Àlex Barceló, agraeix la complicitat amb Girona i Vilablareix i destaca "el front comú entre ajuntaments i la bona entesa amb la Generalitat": "Amb aquest acord el govern podrà tirar endavant tots els canvis viaris necessaris per generar la nova entrada cap a Salt i cap al nou sector on s'ubicarà el Campus de Salut, amb un projecte que ha de garantir la fluïdesa del trànsit a tot el nou sector".