Els Mossos intensifiquen els controls a transportistes davant la campanya de Nadal

Aturen furgonetes i camions i controlen principalment la velocitat, la documentació i que no siguin intrusos

Els Mossos d'Esquadra han intensificat els controls a transportistes a les carreteres gironines, amb motiu de la campanya de Nadal. Busquen principalment aquells conductors fraudulents que practiquen l'intrusisme, però també s'ocupen de controlar la velocitat, que tinguin la documentació pertinent al dia i que no circulin drogats o beguts.

En un dispositiu aquest dimecres a l'AP-7 a Aiguaviva (Gironès) han aturat desenes de vehicles, sobretot furgonetes i camions, però també alguns turismes que circulaven amb excés de velocitat. Al dispositiu també hi participen inspectors de Treball pels casos d'intrusisme laboral.

L'àrea de descans de l'AP-7 que hi ha a Aiguaviva presentava aquest dimecres al matí un aspecte bastant diferent del que té habitualment. Una trentena d'agents dels Mossos entre les unitats de Trànsit i del Grup de Recerca i Documentació (GRD) inspeccionaven els vehicles que, prèviament, interceptaven altres agents amb motos uns metres abans dins de l'autopista. La gran majoria dels vehicles que han aturat han estat professionals del transport tant lleuger amb furgoneta, com pesat amb camions. L'objectiu és la lluita contra l'intrusisme laboral, molt comú aquests dies amb les festes de Nadal.

En aquest sentit, durant les prop de quatre hores de control s'han aixecat una dotzena d'actes a conductors que practicaven l'intrusisme laboral. Per això, el dispositiu també comptava amb la presència de diversos inspectors de Treball que s'han dedicat a comprovar les dades dels sospitosos i, si calia, tramitar la sanció.

La velocitat "un problema"

A més, els Mossos també han fet èmfasi en controlar la velocitat dels vehicles. Uns quilòmetres abans de l'àrea de descans s'han instal·lat dos radars separats entre sí per uns cinc quilòmetres. El primer detectava la velocitat de tots els vehicles, mentre que el segon es fixava en aquells que són de transports de mercaderies.

En aquest sentit, cal tenir en compte que si la furgoneta està registrada com a transport professional, el límit de velocitat és 90 km/h a l'autopista i no pas 120. Això ha fet que els agents es trobessin amb diversos conductors que han sobrepassat aquesta velocitat.

A tall d'exemple, un dels que els Mossos han enxampat circulava a 154 k/h, superant de llarg el màxim permès en el primer radar. En el segon la velocitat seguia excedint-se, tot i rebaixar-la a 147. Un cop es tramiti la sanció, se li retiraran vuit punts del carnet, que són el màxim que permet la llei el mateix dia i se'l sancionarà amb uns 900 euros. Una situació similar ha viscut un conductor novell que circulava amb una furgoneta de repartiment i que ha vist com li han tret tots els punts de cop i, per tant, es quedarà sense permís quan se li tramiti la sanció.

Conductors sorpresos

La majoria de conductors s'han mostrat sorpresos pel control, però bona part d'ells reconeix que "és bo" que es facin, per tal d'evitar que hi hagi transportistes fraudulents que treballen per sota del preu i sense pagar impostos. Cap dels consultats per l'ACN, però, ha volgut fer declaracions públicament.

Per Nadal

El cap de Trànsit dels Mossos d'Esquadra a Girona, Joan Costa, ha explicat que aquesta campanya -que es fa conjuntament amb la Direcció General de Trànsit DGT- es dur a terme en aquestes dates per l'increment "important" que hi ha de persones que reparteixen paqueteria. En aquest sentit, Costa assenyala que intenten aturar el màxim de vehicles d'aquest tipus i els inspectors de Treball comproven que tot sigui correcte.

A banda, aprofitant el control fan la prova d'alcoholèmia i el test de drogues a tots els conductors que aturen, pesen amb una bàscula portàtil tots aquells que siguin sospitosos i el GRD verifica que la documentació que porten és la pertinent, des del DNI al permís de conduir i l'assegurança.

Cal destacar que aquest increment de controls s'està fent a tota la xarxa viària catalana i especialment en aquelles vies més concorregudes com l'AP-7 o d'altres autovies i carreteres comarcals del país.