El veler embarracat al Port de la Selva hauria perdut el motor abans de l'accident mortal

Els dos tripulants van saltar al mar sense armilles i tampoc van activar la bassa salvavides

El veler que va embarracar al Port de la Selva (Alt Empordà) en un accident on van morir els dos tripulants hauria patit una avaria al motor i s'hauria tornat ingovernable. Aquesta és una de les hipòtesis amb què treballen els investigadors de la Guàrdia Civil després que efectius dels GEAS se submergissin aquest dilluns a la zona durant diverses hores.

L'embarcació, que va xocar contra les roques a l'illot de Cap de Bol, a escassos 30 metres de la costa, encara tenia combustible en un dels tancs i els tripulants va llençar l'àncora en un intent per estabilitzar-la. Els investigadors també han pogut definir amb més exactitud les hores prèvies a l'accident i les edats de les víctimes: dos homes originaris de Narbona de 77 i 73 anys.

Eren dos amics experimentats en la navegació -un d'ells era armador- i van sortir aquell mateix matí des del port de Narbona fins al d'Adge, més al nord, per fer uns tràmits. Quan es disposaven a tornar, però, no van poder fer-ho pel temporal i van intentar-ho a Grussan. Tampoc ho van aconseguir.

Cap a les nou del vespre van llençar el primer avís als serveis d'emergència francesos dient que no podien entrar a port, que continuarien navegant fora d'aigües franceses i que un dels tripulants es trobava malament, amb vòmits. L'embarcació es va dirigir cap al sud, on bufava una forta tramuntana amb ràfegues de més de 90 quilòmetres per hora.

Unes dues hores després el veler de nom Firol va llençar un nou avís, aquest ja d'auxili. En arribar a la zona de Cap de Bol, segons els investigadors, van llençar l'àncora possiblement per intentar estabilitzar-lo; però no ho van aconseguir.

Després, possiblement per alguna ràfega forta de vent o en pensar que ja es trobaven en una zona segura, es van llançar a l'aigua sense les armilles salvavides ni la bassa que duia l'embarcació per aquests casos.

La immersió dels GEAS també ha descartat que hi hagués més persones a l'interior de l'embarcació, que només conserva la part de la part baixa del casc.

La policia està a l'espera de l'informe tècnic definitiu i també fent gestions amb França per localitzar la vídua del propietari del veler. L'objectiu és poder contactar amb l'asseguradora per dirimir les responsabilitats pel que fa als residus i les restes.