Els cotxes tornaran a circular per la Salle de Girona a partir de diumenge

El consistori valora positivament l'experiència però caldrà millorar la comunicació

L'Ajuntament de Girona començarà a retirar aquest dissabte els diferents elements arquitectònics que hi ha al carrer Joan Baptista la Salle. Uns elements que han servit per tallar al trànsit els darrers 20 dies en aquesta via.

L'objectiu ha estat pacificar aquesta zona, una de les més densificades de la ciutat i fer-la "més segura i saludable". Una experiència que el consistori valora "molt positivament" si bé reconeix que la comunicació podria haver estat millor.

El tall es va fer aprofitant la setmana de la mobilitat, però s'ha acabat allargant 20 dies. Les feines per retirar els diferents elements s'espera que acabin aquest dissabte mateix i el carrer quedi reobert al trànsit, pensant especialment de cara a dilluns.

L'Ajuntament de Girona va optar per fer la prova pilot en aquest carrer que està entre Juli Garreta i Joan Maragall perquè es tracta d'una de les zones amb més densitat de la ciutat. El Joan Baptista Salle és un carrer important en la circulació al barri i a l'eix comercial però també té a prop diverses escoltes com el Masmitjà, el col·legi Verd, la Salle o el Vedruna.

"Són espais molt densificats que no disposen d'espais públics i segurs perquè els nens i nenes es puguin moure per la ciutat amb tota seguretat", assenyala la regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana, Cristina Andreu. L'edil, que es mostra satisfeta de la prova pilot, remarca que cal implantar mesures per reduir la presència de vehicles "en pro de les persones".

Andreu ha recordat que a principis de setembre ja van començar els "assajos" fent talls al voltant d'algunes escoles i progressivament els aniran estenent a l'entorn de més centres educatius. Els resultats d'aquests, i també el que hi ha actualment al carrer la Salle, serviran per recopilar informació per elaborar el pla estratègic per transformar la mobilitat de la ciutat que l'Ajuntament està elaborant: "Estem en un banc d'assajos, a partir de la prova error podem aportar més dades a la diagnosi per poder definir propostes i tirar-les endavant de cara al 2024", destaca.