Activa Vidreres demana retirar els radars a la C-63 i implementar semàfors de tram

Campmajó diu que els cinemòmetres perjudiquen als veïns i al comerç local

El grup municipal d'Activa Vidreres (Selva) ha proposat la instal·lació de semàfors amb sensor de velocitat a les entrades de la població (carretera C-63), de manera que quan un cotxe circuli a més velocitat del permès es posi el semàfor en vermell.

Aquesta, juntament amb un pla de mobilitat, és l’alternativa que es proposa el partit a l'oposició als radars de velocitat que el govern municipal ha instal·lat a les entrades de la població.

El portaveu d’Activa Vidreres Lluís Campmajó, que no ha volgut entrar a valorar el greuge econòmic i la possible pèrdua de carnets de conduir que suposa a la ciutadania els radars de velocitat instal·lats, ha posat de manifest que "mesures com aquesta han d’anar acompanyades d’un informe tècnic que les avali, un informe que venim sol·licitant fa molts dies sense resposta".

D’altra banda, Campmajó explica que el fet d'instal·lar els cinemòmetres han dut als conductors a circular per vies residencials, incrementant el perill i molèsties als veïns. Activa Vidreres també parla de la incidència que tenen sobre el comerç local ja que, al seu entendre, el conductor multat ja no tornarà més a la vila fruit de l'enuig.

Des del grup a l'oposició es creu que hi ha dues maneres per tal d’implementar mesures de seguretat a Vidreres: una més de caire punitiu, com són els radars, i l’altra preventiva, com per exemple els semàfors de tram.

“Des d’Activa ens oferim a parlar-ne i a buscar d’altres opcions, comenta el portaveu, la mobilitat va ser un dels eixos centrals de la nostra campanya”. Per això plantegem un pla de mobilitat integral.

La moció que Activa Vidreres planteja entrar i debatre en el proper ple municipal, proposa al govern municipal que retiri els radars de velocitat, i que s’aposti per d’altres mesures que "no generin una situació d’indefensió de la ciutadania", sinó que "passin per conscienciar als conductors sobre els beneficis d’una mobilitat més sostenible".

Alhora també proposen fer una aposta clara pel transport públic, informar sobre la contaminació acústica i atmosfèrica que generen els vehicles i iniciar una campanya per tal d’informar dels beneficis que comporta un canvi d’hàbits en la mobilitat.