Girona presenta la imatge de la marca de sostenibilitat turística ''Menja’t Girona''

La creació i disseny del logotip s’ha realitzat a través d’un procés participatiu

L’Ajuntament de Girona ha presentat avui la imatge que il·lustrarà la marca de sostenibilitat turística “Menja’t Girona” en un acte a Can Po Vell. El logotip s’ha creat i dissenyat a través d’un procés participatiu en el qual han participat 46 agents i actors rellevants del territori vinculats al turisme, l’allotjament, les agències de viatge, la gastronomia, l’educació, les entitats comunitàries, les persones hortolanes i la ciutadania en general.

"La marca ‘Menja’t Girona’ és un projecte enfocat al turisme sostenible, gastronòmic i de natura amb l'objectiu de desenvolupar a les hortes de Santa Eugènia i a les ribes del Ter una experiència turística completa que enllaci patrimoni natural, gastronòmic, hortícola, cultural i arquitectònic-urbanístic, a fi de consolidar Girona com a destinació turística sostenible i proporcionar noves experiències turístiques", afirma la vicealcaldessa de Girona i regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Girona, Gemma Geis.

Per a l’elecció de la imatge s’han organitzat durant el mes de maig i juny sis sessions amb diferents agents i actors del territori. L’objectiu d’aquestes trobades ha estat concebre, crear i dissenyar conjuntament la imatge de “Menja’t Girona”, així com dotar de valor la marca i el seu emblema.

Les sessions han tingut lloc al Centre Cívic de Santa Eugènia, al Centre Cultural de La Mercè i al Centre Cívic del Barri Vell, i també s’ha realitzat una sortida de coneixement a les hortes de Santa Eugènia i s’han entrevistat a diferents persones hortolanes. Alhora, el logotip s’ha conceptualitzat tenint en compte les potencialitats que ofereix la ciutat de Girona i les marques turístiques de destinació de turisme sostenible existents.

A partir de tota aquesta informació recollida, l’empresa FD Acrònim ha preparat tres logotips, els quals s’han sotmès avui a votació en un acte obert a tota la ciutadania a Can Po Vell. La imatge guanyadora inclou la natura amb una fulla que forma part de la lletra g de Menja’t Girona.

El logotip pretén ser la insígnia de la marca “Menja’t Girona”, en el qual es mostrin valors com la proximitat; l’experiència local, responsable, inclusiva i cooperativa; l’economia circular; la sostenibilitat ambiental, social i econòmica; la sobirania alimentària i el concepte de ciutat comestible, i la producció agrícola socioambientalment responsable. Amb aquesta marca es vol posar en valor el patrimoni natural i els productes de circuit curt, i alhora es vol incrementar la competitivitat i la sostenibilitat de la destinació i dinamitzar i reactivar l’economia local.

“Menja’t Girona” pretén ser un projecte integrador, transformador i innovador que busca diversificar l’oferta i els espais turístics de la ciutat cap a altres barris per així oferir noves experiències més enllà del centre històric i enfocades al turisme sostenible. També vol contribuir a millorar la connexió de l’entorn natural amb noves vies, i a reforçar la cohesió social del barri de Santa Eugènia generant activitat que repercuteixi a la zona. Alhora pretén potenciar els productes de circuit curt de consum de les hortes de Santa Eugènia i l’economia circular.

El Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació “Menja’t Girona” s’emmarca dins la convocatòria extraordinària del programa de Plans de Sostenibilitat Turística en Destinacions, finançada amb el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) del govern espanyol, a través de fons europeus NextGenerationEU. En concret, el programa representa la submesura 2 del component 14 Inversió 1 (C14.I1), Transformació del model turístic cap a la sostenibilitat, del Pla de modernització i competitivitat del sector turístic.