L’Ajuntament de Girona ha adaptat els horaris laborals i tasques del personal de neteja viària i de les brigades municipals davant les altes temperatures. L’objectiu d’aquesta mesura, que es va començar a aplicar dimarts, és evitar els riscos que es poden derivar sobre la salut de les persones per la calor que fa aquests dies a la ciutat.
Per una banda, el personal del torn de matí de Girona+Neta ha avançat una hora les tasques de neteja viària. És a dir, comença a treballar a les cinc del matí i acaba a les onze. Pel que fa al torn de tarda, els treballadors han retardat l'inici d'entrada a la feina (ara comencen a les sis de la tarda i acaben a mitjanit).
Per altra banda, tot i que les brigades municipals mantenen els mateixos horaris, sí que han adaptat la feina del dia a dia per evitar exposar-se a les hores de més insolació. Fan les feines exteriors a primera hora del dia, quan les temperatures no són tan elevades, i després es desplacen a llocs amb ombra o bé interiors.
L'horari de les brigades és de les set del matí a les dues de la tarda, i en el cas dels que fan feines de jardineria, s'avança mitja hora abans (tant l'entrada com la sortida).
A més, precisa l'Ajuntament de Girona, s'està concretant com adaptar els horaris del personal que treballa a l'empresa pública Cicle de l'Aigua del Ter SA (CATSA).