Girona avaluarà el grau de compliment del contracte de la neteja en el seu primer any

La licitació es va adjudicar el juliol del 2022 per un import de 168 milions d’euros i vuit anys

El contracte de neteja viària i recollida selectiva actual de Girona es va adjudicar a l’empresa UTE FCC Arema el 29 de juliol del 2022 per un cost de 168 milions d’euros i un termini de vuit anys. La implementació es va iniciar el mes de setembre i, des de llavors, s’han començat a notar millores substancials que havien de donar resposta a les insuficiències i mancances detectades en el contracte anterior.

L’Ajuntament de Girona avaluarà el grau de compliment d’aquest contracte després del seu primer any d’execució. Des del nou equip de govern, es volen analitzar amb deteniment aspectes a millorar per fer arribar a l’empresa adjudicatària del contracte, com ara repensar els possibles desequilibris entre barris o analitzar si amb l’augment de la sequera i l’emergència climàtica l’ús de l’aigua en la neteja és el model més adequat.

Tot i això, el nou contracte preveu una entrada progressiva dels nous serveis. Aquest primer any s'està implementant tot el que fa referència a la neteja viària i, entre finals del 2023 i principis del 2024, s'ha de començar a implementar tot el relatiu a la recollida selectiva A més, en els propers mesos, tal com està establert en el contracte, està previst que entrin en funcionament els nous vehicles del servei de neteja que actualment estan en fabricació.

El regidor d’Acció Climàtica de l’Ajuntament de Girona, Sergi Cot, ha destacat que la priorització del consistori durant el proper mandat passarà per potenciar les “dues R oblidades: reduir i reutilitzar”. “Treballarem per gestionar els residus que generem de la millor manera possible, però sobretot posarem l'accent en la disminució del material que generem per reduir progressivament el nostre impacte ambiental com a ciutat. Amb l'esforç de totes i tots farem de Girona una ciutat puntera en la lluita contra l'emergència climàtica”, ha ressaltat el regidor.