La Generalitat presenta el projecte de millora de la 'carretera de la vergonya'

Les principals mesures que es preveuen són la formació de sobreamples a la calçada i la millora de revolts

El secretari d’Infraestructures i de Mobilitat Terrestre, Ricard Font, ha presentat avui, juntament amb el delegat del Govern a Girona, Eudald Casadesús, a alcaldes dels municipis per on transcorre l’N-141e i a la plataforma Carretera de la Vergonya el projecte que està redactant el Departament per a la implantació de millores de la seguretat viària en aquesta via.
 
Territori i Sostenibilitat ha analitzat el traçat, l’estat general de la carretera (senyalització, ferm, barreres o abalisament), el trànsit i les dades i tipologia d’accidentalitat. Atesos els resultats, el projecte que s’impulsa se centrarà en les millores en el traçat de la carretera, amb l’objectiu d’afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció.
 
L’N-141e entre Anglès i Salt té una longitud de 13 quilòmetres i registra trànsits d’entre 8.500 i 13.500 vehicles diaris. Amb una amplada d’entre 6,5 i 7 metres i vorals de 0,2 a 0,5 metres, el seu traçat combina trams rectes llargs amb revolts de radi petit i pocs espais de transició.
 
Així, les actuacions que es desenvoluparan consistiran, principalment, en les millores següents:
 
· Eixamplaments puntuals de la calçada, mitjançant la pavimentació de cunetes i bermes i el desplaçament de la barrera de seguretat cap a l’exterior

· Millora del traçat als revolts més pronunciats. El projecte concretarà els punts i definirà tècnicament les actuacions a executar. Els trams més sinuosos es concentren a les zones de Vilanna, Pou del Glaç i la Pilastra.

· Millora del creuament amb la ruta del carrilet a l’inici de la variant d’Anglès. Així mateix, es preveu que la Diputació de Girona millori el creuament d’aquesta via verda amb l’N-141e a Montfullà.

El projecte –que podrà recollir les aportacions que plantegin municipis i entitats del territori– quedarà redactat a finals de juliol vinent. A continuació, es licitaran les obres corresponents, que tindran un pressupost total d’uns 1,5 MEUR.
 
Millores de conservació
 
El Departament de TES està treballant en l’aplicació d’un conjunt de mesures que contribueixin a reduir l’accidentabilitat de la carretera N-141e entre Anglès i Salt. En aquest sentit, enguany ha portat a terme, com una primera fase, tasques puntuals en el marc de la conservació de la carretera.
 
En concret, recentment ha implantat ressalts en els trams de línia contínua per a minimitzar el risc que els conductors ocupin part del sentit contrari, especialment en els trams més sinuosos, alhora que ha millorat i reforçat la senyalització vertical. Així mateix, s’ha netejat de vegetació els marges de la carretera en diversos punts per tal de millorar la visibilitat.
 
Projecte de condicionament integral
 
Així mateix, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, ha informat del projecte de millora integral de la carretera, que n’inclou l’eixamplament i la construcció de variants per evitar el pas per nuclis urbans, en el corredor Brugent-Ter. Pel que fa a l’N-141e, està redactat el projecte constructiu del tram entre Anglès i Bescanó i s’està elaborant l’estudi informatiu del tram entre Bescanó i Salt.