Foment aprova el projecte que permetrà desencallar el desdoblament de l'N-II

L'obra té un pressupost de 32,46 MEUR i només arriba fins a l'enllaç amb la C-35 com ja va anunciar el Ministeri

El Ministeri de Foment ha aprovat el nou projecte que permetrà desencallar el desdoblament de l'N-II entre Sils i Maçanet de la Selva. Aquest tram de la futura A-2, que porta anys empantanegat, patirà però un nou greuge.

I és que, com ja va anunciar el Ministeri, el projecte només preveu executar l'obra fins a l'enllaç amb la C-35 (a l'alçada de Vidreres) perquè l'Estat no té intenció de continuar desdoblant més cap al sud, en direcció a Tordera.

En total, el projecte de desdoblament s'estén al llarg de 2,7 quilòmetres i té un pressupost de licitació de 32,46 milions d'euros (MEUR). En aquest tram hi haurà dos enllaços, tres viaductes que passaran per damunt de rieres i un pas inferior.

La redacció del nou projecte, al qual ara el Ministeri ha donat llum verda, és el primer pas per desencallar les obres de desdoblament de l'N-II en aquest tram. Entre Sils i Maçanet de la Selva, els treballs porten anys empantanegats. En concret, des del mes d'octubre del 2008, després que unes modificacions fessin encarir més d'un 20% l'obra -adjudicada per 23,3 MEUR- i la UTE encarregada dels treballs renunciés a fer-los.

Aleshores, el projecte d'aquest tram de la futura A-2 s'estenia al llarg de 4,7 quilòmetres. Ara, el nou projecte que ha aprovat Foment l'escurça substancialment fins als 2,7 quilòmetres. El motiu és que l'Estat ha renunciat a continuar desdoblant l'N-II més cap al sud, en direcció a Tordera, i preveu construir una via de gran capacitat que passi per l'interior, resseguint el traçat de la C-35.

Per això, el nou projecte només arriba fins a l'enllaç actual amb aquesta carretera (tot i que, més endavant, l'antiga constructora ja va remoure terres i va deixar-hi estructures a mig fer). Cap al nord, en direcció a Girona, l'obra entronca amb el tram Sils-Caldes, on ja s'han reprès les obres.

Dos carrils de tres metres i mig per sentit

Un cop l'N-II en aquest punt ja estigui desdoblada, la nova autovia tindrà dos carrils de tres metres i mig per sentit de circulació, amb vorals exteriors de dos metres i mig cadascun. Al llarg dels 2,7 quilòmetres es construiran tres viaductes (que passaran per sobre de les rieres Pins, Rec Clar i Rec Sorrer), un pas inferior i tres murs de separació.

El tram Sils-Maçanet de la futura A-2 també inclou dos enllaços. El primer és el que connectarà amb la C-63, que porta cap a Sils i Vidreres. Aquí, es respectarà la rotonda enlairada que ja hi ha construïda i només se n'adequaran els ramals que hi conduiran.

El segon enllaç és el que entroncarà amb la C-35 a l'alçada de Vidreres. En aquest darrer cas, Foment precisa que ja ha encarregat un projecte per remodelar aquest enllaç, que es farà apart. El pressupost de licitació d'aquest tram de la futura autovia A-2 entre Sils i Maçanet de la Selva és de 32,46 MEUR.

Tot i que a partir d'aquí no es faci més desdoblament cap al sud, el Ministeri sí que precisa que, entre Maçanet i Tordera es faran actuacions de millora a l'actual N-II (que només té un carril per banda). De fet, l'Estat va licitar la redacció del projecte de millores per aquest tram aquest mes d'abril i ja ha tret a informació pública el projecte per adequar dos enllaços a Tordera.