ERC Girona aposta per una ciutat amb una mobilitat ''més humana i sostenible''

Quim Ayats fa una proposta de tres eixos

L'alcaldable per ERC a l'Ajuntament de Girona, Quim Ayats, es marca com a objectiu que la ciutat avanci cap a una mobilitat “més humana i sostenible”. Per Ayats la mobilitat sostenible és un repte fonamental on “Girona ha de fer passos endavant i no pot esperar”.

En aquesta sentit la proposta d’Esquerra Republicana es basa en tres eixos principals, que són la millora de la xarxa d’autobusos, l’expansió de la Girocleta i la d’exigir millores a la xarxa ferroviària. 

Entre les propostes que els republicans han fet públic avui hi ha l’impuls de la Girocleta elèctrica a la Universitat de Girona (Campus Montilivi i les Àligues) i al sector de Montjuïc; un altre aparcament tancat i segur per a bicicletes al barri de Santa Eugènia, al bloc de pisos propietat de l’Ajuntament; i donar solució a l’avinguda Lluís Pericot, reduint la velocitat dels vehicles i pacificant les vies de circulació.

El candidat republicà ha fet aquesta proposta durant una bicicletada organitzada per Esquerra Republicana que aquest matí ha donat el seu tret de sortida a la Universitat de Girona, al barri de Montilivi, i ha acabat al Parc Central. Durant la pedalada, la regidora i número 6 de la candidatura, Annabel Moya, ha exposat les iniciatives en mobilitat incloses en el Pla de Treball 2023-2027, que els republicans van presentar ahir dissabte.

“És responsabilitat dels governants posar totes les eines possibles perquè la prioritat siguin els vianants”, ha assegurat Moya, que alhora ha recordat la importància de “garantir la seguretat als vianants, fent avenços cap a la peatonalització de les zones comercials aplicant el sentit comú”. “A Girona, Esquerra Republicana assumeix el repte que la sostenibilitat, en tots els sentits, formi part del desenvolupament integral de Girona així com de de la resta de municipis de l’àrea urbana de Girona, amb total coherència i responsabilitat”, ha assegurat la regidora Annabel Moya. 

D’altra banda, l’alcaldable Quim Ayats sosté que la implantació de la Zona de Baixes Emisions “només es pot fer preparant prèviament Girona, amb més aparcament dissuasiu, més transport públic i més infraestructura per a bicicleta. De la mateixa manera que fan falta més punts de càrrega i sistemes de cotxes i motos elèctrics de lloguer”.

Ayats reconeix que a Girona molts ciutadans es veuen obligats a disposar de vehicle propi perquè l’oferta de transport públic és insuficient. “Hem de potenciar i millorar el transport públic. S’ha de fer un correcte dimensionament del servei, tant pel que fa a la freqüència i a la seva capacitat”, conclou l’alcaldable republicà.