Sartruck preveu fabricar 100 autocars a les naus de Noge abans de 2015

L'empresa nega que darrera de l'adquisició hi hagi els antics propietaris de la carrossera d'Arbúcies

L'empresa Sartruck preveu fabricar 100 autocars a les naus de Noge, a Arbúcies, abans de finals del 2014. Aquest és un dels compromisos que va fer constar a l'oferta per adquirir Noge i que el jutge ha tingut en compte.

El gerent de Sartruck, Pere de Palol, ha explicat que encara no tenen la resolució judicial però ha avançat que tots els compromisos de l'oferta es compliran. Entre ells, la contractació immediata de 29 treballadors, dels quals 23 seran exempleats de Noge, i el compromís d'elevar-los a 34. De Palol ha evitat entrar en polèmiques amb el comitè de Noge però ha negat que darrera de la seva empresa, que fa dos anys i mig que funciona a Serinyà, hi hagi els mateixos propietaris de Noge.

El jutge ha decidit que sigui l'empresa Sartruck, amb seu a Serinyà, la que es quedi amb la carrossera Noge, després que aquesta anunciés que tancava a principis d'any deixant més de 90 treballadors al carrer. L'empresa de Serinyà s'ha imposat al Grup Benseny, amb seu a Montmeló, que també havia presentat oferta i que comptava amb el recolzament dels treballadors. Malgrat que els responsables de Sartruck no tenen encara la resolució i són prudents a l'hora de parlar sobre la decisió del jutge, el gerent ha fet les primeres valoracions.

Satruck fa dos anys i mig que va començar l'activitat a Serinyà i al capdavant hi ha Pere de Palol i el seu germà. De Palol havia treballat com a cap de compres a l'empresa Serquella de Palol d'Onyar, que va tancar fa tres anys. Actualment, a Sartruck hi treballen una desena de persones i està especialitzada en el disseny, producció i fabricació de carrosseries industrials. Entre d'altres, fabrica camions frigorífics i refrigerats, camions blindats, vehicles especials o també treballa en projectes com un tren turístic híbrid o un projecte de vehicle elèctric.

L'any 2012, Sartruck va tancar amb 1,2 MEUR de facturació. El gerent ha avançat que estan a punt de tancar un projecte amb el Senegal que els permetria enviar-hi desmuntades 1.500 unitats de camions frigorífics, refrigerats i cases prefabricades de polièster,. Si el negoci surt bé, els faria multiplicar per 30 la facturació actual. Entre els clients actuals de Sartruck hi ha Prosegur (per a vehicles blindats), Guisona (vehicles frigorífics) i Matutano.

Mantenir el màxim de llocs de treball

El gerent de l'empresa ha explicat que tots els compromisos que van incloure en l'oferta de compra de Noge es compliran. "Hem fet una proposta molt realista per poder-la complir", ha manifestat. Entre aquests compromisos, hi ha el de contractar de manera immediata 29 treballadors, dels quals 23 són exempleats de Noge. Això suposa estalviar als antics propietaris quasi 300.000 euros en indemnitzacions. A més, l'oferta inclou que aquest mateix 2013 els treballadors augmentaran fins als 34.

Segons ha detallat De Palol, volen que la fàbrica d'Arbúcies conservi la marca i es digui Noge Bus. Allà volen mantenir el model productiu de la planta de Serinyà, que treballa de la mà amb les empreses auxiliars de la zona i que, per tant, fabrica només part de les peces i s'especialitza en el muntatge dels vehicles. D'aquesta manera, el gerent aposta per una plantilla més limitada però evita, segons opina, dependre en excés del nivell de comandes que tingui la planta i així pot garantir els llocs de treball.

En l'oferta d'adquisició que van presentar davant del jutge també hi van fer constar cartes de clients que comunicaven una previsió de comandar 100 autocars si Sartruck es quedava amb Noge. Aquest ha estat un dels arguments més ben valorats pel jutge, ja que amb aquest nivell de comandes es pot garantir la feina durant el 2013 i part del 2014.

A més, el jutge també valora positivament que la inversió per fer funcionar de nou la fàbrica seria d'1,3 MEUR, que aportarien directament els socis, sense necessitats de demanar crèdits. En canvi, l'oferta de Benseny -que es comprometia a invertir fins a 3,5 MEUR- se sustentava tota en crèdits. El jutge recull en la resolució que l'oferta de Sartruck és "més conservadora en objectius i previsions i que, per això, requereix de menys finançament que aportarien directament els socis".

A més, també té en compte que tant els administradors concursals com els antics propietaris de Noge aposten per Sartruck. En el seu raonament, el jutge també té en compte que l'empresa de Serinyà està especialitzada en el disseny, producció i fabricació de carrosseries industrials, és a dir, el mateix sector al què pertany la concursada Noge i que, per tant, això pot "generar sinèrgies productives".

No volen entrar en polèmiques

El gerent de Sartruck, Pere de Palol, ha evitat entrar en polèmiques amb el comitè d'empresa de Noge, que ha afirmat que darrera d'aquesta empresa hi ha els mateixos propietaris de Noge que han fet aquesta "maniobra" per tornar-se a quedar la carrossera neta de deute. De Palol s'ha limitat ha dir que això és mentida i que darrera de Sartruck només hi són ell i el seu germà.

"No volem entrar en polèmiques, volem deixar actuar a la justícia i d'aquí en endavant farem sempre declaracions en clau de futur i per mantenir el màxim de llocs de treball", ha manifestat.