Els usuaris gironins afectats per la incidència del TAV, indignats i resignats

Renfe ofereix el servei per carretera als viatgers o anar amb tren convencional

La incidència del Tren d'Alta Velocitat (TAV) que talla la circulació d’alta velocitat ha generat indignació i resignació entre els usuaris gironins. Per una banda, diversos dels viatgers afectats critiquen els retards que els provoca aquest tall de circulació, mentre que d’altres accepten la incidència recordant que “no passa mai, això” referint-se a la puntualitat habitual de l’alta velocitat.

Per la seva banda, Renfe ha ofert als viatgers que anaven a Barcelona amb alta velocitat un autobús directe amb l’estació de Sants. Diversos passatgers han optat per aquesta opció que els oferia arribar abans a la capital catalana que haver d’esperar un mitja distància o regional, fet que incrementava el temps del trajecte.

Alguns dels passatgers han mostrat la seva frustració pel fet de no poder arribar a Barcelona a l’hora. Alguns d’ells han optat per anar amb el tren convencional, tot i l’increment en el temps de viatge. De fet, amb el TAV es tarden menys de tres quarts d’hora entre Girona i l’estació de Sants, mentre que en mitja distància són pràcticament una hora i mitja.

Per contra, altres usuaris es prenien la incidència amb resignació. Un d’ells ha mostrat comprensió per la puntualitat habitual del servei d’alta velocitat: “no passa mai, això”, ha assegurat. Aquest mateix passatger explica que portà “tres anys agafant cada dia el TAV” des de Girona fins a Barcelona i fins aquest dimarts mai s’havia topat amb una incidència similar.

Quan els passatgers que anaven de Figueres i Girona cap a Barcelona amb el TAV arribaven a les estacions pertinents, els informadors els avisaven que no podrien agafar el tren i els redirigien al tren convencional o un servei de bus que havia posat Renfe. Mostrant el bitllet de tren, els viatgers podien pujar al bus en direcció a Sants.

A Girona, el tren les 13:20h ha ofert dos autobusos per anar a Sants. Un d’ells ha quedat ple, mentre que el segon només ha comptat amb quatre persones que no havien tingut plaça en el primer vehicle. D’altres passatgers han optat per avisar a la feina de la incidència i han decidit fer teletreball per estalviar-se retards.

Per altra banda, els passatgers que agafaven el TAV per anar fins a Figueres els redirigien fins al mitja distància o als trens regionals perquè els informadors asseguraven que era “molt més ràpid” que per carretera.

Malgrat tot, alguns passatgers es queixaven de la manca d’informació que rebien i de la confusió que els genera en entre ells. Alguns els asseguraven que els AVE en direcció a Figueres circulaven, però quan arribaven al control de seguretat els redirigien a la línia convencional.