Coralí Cunyat (CiU) ha lamentat avui la decisió del PP a la Comissió de Foment del Senat per rebutjar amb 16 vots en contra la moció que instava el Govern espanyol a canviar la denominació oficial de l’estació de Girona per la de Girona-Costa Brava. La senadora ha titllat “d’indignant” la “manca de sensibilitat” del Grup Parlamentari Popular davant d’una iniciativa que “tenia un baixíssim cost” i un “enorme impacte en generació de riquesa al territori”.
Cunyat ha retret al PSC –adscrit al Grup de l’Entesa- la decisió d’optar per l’abstenció perquè “és una trista sorpresa” quan la iniciativa “beneficiava a tota la demarcació”. Concretament, la senadora i regidora de turisme de l’Ajuntament ha assenyalat que “han argumentat el sentit del seu vot basant-se en la petició del grup municipal del PSC a la ciutat de Girona. Sempre critiquen la política turística de la ciutat i és molt trist que en un moment com avui que es celebra el festival Temps de Flors, amb més èxit que mai, posin pals a les rodes a una iniciativa que hagués posat en valor la ciutat de Girona i la marca Costa Brava”.
La senadora ha recordat “l’ampli suport de la societat civil” i que en tot moment la iniciativa recull la petició de diverses entitats representatives de la societat econòmica i civil gironina (Grup Impuls per Girona, integrat per les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu; la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona; PIMEC Girona i el Fòrum Carlemany).
A més, el canvi de denominació, tal i com ha explicat Cunyat, constituiria “un element d’atracció de nous visitants a tota la Costa Brava al fer evident el seu accés al turisme”. I ha afegit que “el principal guany és la potenciació de la marca Costa Brava, una forma de donar visibilitat a aquesta destinació turística, tant per als usuaris del tren d’alta velocitat com per a la ciutadania en general”. En aquest sentit, ha indicat que la marca Costa Brava “és un marca consolidada, de tradició centenària i amb un posicionament excel·lent mercat espanyol i internacional”.
Cunyat ha incidit en les dades d’un estudi sobre coneixement de la marca realitzat l’any 2007 que destacava que els turistes potencials la situaven com la segona marca més coneguda per darrera de la de Barcelona.
La senadora ha subratllat que aquest canvi s’hagués fet en concordança amb l’Aeroport. I ha explicat que ja s’ha portat a terme a l’estació de Lleida-Pirineus.