ACTUALITZAT 9:47h | Un accident múltiple entre un camió, una furgoneta i un turisme està provocant llargues cues a l'encreuament de l'N-260 amb la C-26 que uneix els municipis de Navata i Ordis a l'Alt Empordà segons ha pogut saber El Gerió Digital i han confirmat fonts del Servei Català de Trànsit (SCT).
El sinistre ha tingut lloc a les 6:29h en el punt quilomètric 45,5 on, per causes que es desconeixen, els vehicles han col·lisionat. Fins allà s'hi han desplaçat unitats dels Mossos d'Esquadra que han procedit a tallar la carretera, provocant cues que s'han allargat fins a la urbanització Mas Pau d'Avinyonet de Puigventós en direcció Olot mentre que el trànsit en direcció Figueres es desvia per la C-26.
Per la seva banda els Bombers de la Generalitat s'hi han desplaçat amb cinc dotacions terrestres i han treballat per excarcerar a dues persones atrapades dins un vehicle. El Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) s'hi ha desplaçat amb quatre ambulàncies per assistir a dues persones ferides, una greu i un altre menys greu, que han estat traslladades a l'hospital Josep Trueta de Girona on han ingressat.
El SCT ha informat pels voltants de les nou del matí que la carretera seguia tallada per tal d'aplicar-hi les tasques de reparació dels danys provocats fruit de l'impacte entre els tres vehicles implicats.
Un punt negre
L'accident ha tingut lloc en un indret habitual on s'hi produeixen accidents de forma habitual i s'ha convertit en un punt negre de la xarxa viària gironina. A les acaballes del 2022 l'Estat va anunciar que introduirà millores aplicant una inversió de 5,3 milions d'euros (MEUR) amb un nou projecte d'enllaç entre l'N-260 i la C-26 que han d'eliminar els riscos actuals.
El projecte constructiu, és una reivindicació realitzada des del territori a l’Estat. A través del senador altempordanès, Jordi Martí, s’ha fet palesa la necessitat de millorar aquesta intersecció per la seva perillositat i sinistralitat, així com pel volum de vehicles que la utilitzen, ja que és el punt de connexió entre l’Eix Pirinenc (N-260), l'N-II i l’autopista AP-7 a través de la C-26.
A banda d’aquest compromís, des del ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana també s’han mostrat disposats a valorar altres actuacions i mesures com ara la instal·lació d’una senyalització vertical provisional per tal de reduir la perillositat i l’accidentalitat en aquest punt mentre no s’iniciï l’execució de les obres. Amb tot, han passat onze mesos i encara no s'hi ha fet cap actuació.