La Cambra de Comerç de Sant Feliu imparteix una jornada sobre digitalització i networking a Tossa

El ponent va ser el coach economista i assessor empresarial, Oriol López

Membres de la Cambra de Comerç de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà) van visitar dimecres Tossa de Mar (Selva) per impartir una jornada de digitalització i networking. Es va fer a la sala Trinquet i hi van assistir els representants de les principals associacions del petit comerç, gastronomia i d’hotels i restaurants, entre altres.

L’alcalde de la població, Ramon Gascons, va agrair a la Cambra la iniciativa de crear aquestes jornades i va voler destacar el paper del teixit empresarial en un lloc com Tossa. El regidor de Promoció i Turisme, Gregori Martínez, també va voler agrair aquesta estesa de mà per part de la Cambra per mostrar els ajuts vigents i el programa de formacions que tenen per 2023.

Oriol López, coach economista i assessor empresarial, va fer de ponent. Va explicar com fer servir la tecnologia per a vendre més i viure millor, tot fent un repàs de les eines digitals que ens poden ajudar per augmentar cada dia “quanta gent entra, quanta gent compra i quin és el tiquet mitjà”. L’anàlisi del negoci és necessari. La comunicació és bàsica entre el client i el comerciant.

La digitalització és un procés essencial en qualsevol negoci. El comerciant s’ha d’apropar al client, no solament en presència física, sinó amb accions digitals. "Si alguna cosa entén el comerciant és la caixa. Quan la caixa comença a baixar, l’empresari o comerciant ho entén. Això implica que s’han de buscar mesures complementàries, que no vol dir que tot hagi de ser digital. El comerç de proximitat té els seus valors i, per tant, els ha d’aprofitar, tot i que ajudar-se de la tecnologia sempre li aportarà uns millors resultats".

"La presència física del comerç de proximitat en els pobles és indispensable. Ara bé, els clients cada vegada més volen un millor servei, volen immediatesa, volen comunicació… Com a resultat, el comerciant s’ha d’apropar al client, no solament en presència física, sinó amb accions digitals", va reblar.