Vidreres aprova el pla director d’abastament d’aigua potable, previ a la municipalització

També s'ha tirat endavant amb les modificacions a l'ordenança de circulació

L'Ajuntament de Vidreres (Selva) ha aprovat en el ple celebrat aquest dimarts el Pla Director d’Abastament d’aigua potable a Vidreres. Aquest pla, fruit de dos anys de treball, marca les línies mestres per a desenvolupar accions al voltant de la municipalització de l’aigua tant el nucli com als barris del poble. Amb tot el regidor responsable de l’àrea, Enric Gual, explica que: “aquest és un Pla Director i, per tant un primer pas, però a partir d’aquí es desenvoluparan plans executius més exhaustius al voltant de cada fase”. 

Aquest és un document estratègic que estudia i analitza el funcionament de la xarxa pública municipal d’abastament d’aigua potable municipal, per detectar-ne les deficiències, proposar les actuacions necessàries per millorar l’eficiència del servei, realitzar l’estudi de costos d’aquestes actuacions i les inversions que serà necessari efectuar en el futur, incloent-hi la implantació de futurs nous sectors previstos en el desenvolupament urbanístic.

El present Pla inclou, a banda de dades del municipi, un estudi actual de les instal·lacions, un estudi del cabal actual, anàlisi de funcionament de la xarxa, un informe de l’estat i mancances destacades, així com un estudi demogràfic, una anàlisi de la demanda futura del municipi, una simulació del Creixement Futur amb la Xarxa Actual o proposta d’actuacions, entre d’altres. El punt s’ha aprovat per set vots a favor i quatre abstencions. 

També s'ha aprovat el conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal de la Selva per l’execució de les actuacions vinculades al Projecte Vescomtat de Cabrera, per tal de desenvolupar les actuacions vinculades al projecte després d’executar-ne l’operació per crear el producte turístic en base a la convocatòria FEDER.

Amb tot, també s’han aprovat modificacions a l’ordenança de circulació. Aquestes modificacions entraran en funcionament, si escau, quan es consideri per part del teixit comerical de Vidreres El punt s’ha aprovat per vuit vots a favor i tres abstencions.  Els aspectes d’aquesta modificació són establir dues zones: la taronja i la zona blava. La zona taronja que és una zona d’estacionament gratuït de vehicles amb limitació horària de 15 minuts, prop de zones comercials o mercats, on és obligada la ubicació, en un lloc visible, del rellotge horari, disposar de comprovant horari que l’autoritza en lloc visible o gestionar l’autorització mitjançant aplicació informàtica. 

Per estacionar en zones blaves caldrà obtenir autorització a través de l’obtenció de tiquet a les màquines expenedores instal·lades a l’efecte. L’obtenció d’autorització és obligatòria independentment de la gratuïtat o no del temps de durada de l’aparcament (els primers 30 minuts no tenen cost). Amb tot, tenint en compte que és una mesura per afavorir el dinamisme comercial, es decidirà conjuntament amb els comerciants del poble. 

“Hem de posar-los facilitats als comerços des de les administracions perquè el poble sigui viu i hi continuïn venint persones a comprar. És per això que la darrera paraula la tindran els comerciants”, ha explicat l’alcalde, Jordi Camps.

També s’han aprovat mocions, una d’impuls al municipalisme i la seva conciutadania, també una moció al voltant de les ocupacions conflictives i delinqüencials.  Un cop ha acabat la sessió ordinària, se n’ha celebrat una d’extraordinària per donar compte del balanç de la tasca realitzada per la figura del Defensor del Poble, que va estrenar-se a al municipi ara fa setze mesos.  El Defensor ha volgut agrair la cooperació entre les diferents àrees del consistori, tant polítiques com tècniques, que l’han ajudat a desenvolupar la seva tasca.

L’alcalde, Jordi Camps, ha explicat en la primera sessió plenària, que a primers d’any el Defensor del Poble estrenarà un espai nou, a Can Torronet. D’aquesta manera es millorarà el servei tot oferint una major intimitat i un espai específic per poder desenvolupar reunions amb la ciutadania.