Els Comuns demanen el traspàs a la Generalitat de la C-65 que transcorre per Girona i Salt

Consideren que la cessió als ajuntaments va ser "un regal enverinat"

En Comú Podem demana el traspàs a la Generalitat de l'autovia d'accés a l'AP-7 des de Girona i Salt, actualment de titularitat municipal dels dos ajuntaments atès que, en la pràctica, forma part de la xarxa bàsica de carreteres, enllaçant amb l’antiga N-II i amb la carretera C-65, de Girona a Llagostera. Un tram que, des de fa anys, genera molts de problemes, tant de trànsit com de manteniment, i que ara mateix és propietat de quatre administracions diferents en menys de 3 quilòmetres.

Aquesta autovia, que va des de l’antic peatge de Girona Sud fins a l’inici de la C-65 al sector de l’Avellaneda (a la cruïlla amb l’antiga N-II), va ser traspassada fa més de deu anys pel llavors Ministeri de Foment als ajuntaments de Girona i Salt, en els trams que travessen cada municipi. "Un traspàs incomprensible tenint en compte, per exemple, que els enllaços de l’AP-7 amb el centre de Tarragona o de l'AP-2 amb el centre de Lleida no han estat mai traspassats a aquests dos municipis", expliquen els Comuns.

La cessió als dos ajuntaments "va ser una mena de regal enverinat", i "va suposar durant anys una total manca de manteniment del paviment, la senyalització vertical i horitzontal inclosos els  grans pòrtics informatius habituals de les autovies i autopistes, l'enllumenat o la vegetació més propera". A més, el tram de titularitat de l’Ajuntament de Girona té dos grans viaductes, sobre les rotondes del Mas Xirgu i de l’Avellaneda que, a mig o llarg termini, tindran també una important despesa de manteniment.

És per això que, tenint en compte que entre les competències de la Direcció General d'Infraestructures de Mobilitat es troba “l’assumpció de la titularitat per part de la Generalitat de les vies municipals que siguin integrables a la xarxa bàsica o comarcal”, En Comú Podem proposa que l’Administració autonòmica assumeixi la titularitat i la gestió d’aquesta via entre l’inici de la C-65 a l’Avellaneda i la rotonda d’accés a Salt i a l’AP-7, integrant-la en la seva xarxa bàsica de carreteres.