L'Estat millorarà el polèmic encreuament de l'N-260 amb la C-26 al seu pas per Ordis i Navata

Hi destinarà 5 MEUR en una acció abans d'acabar aquest any

El polèmic encreuament entre l'N-260 i la C-26 al seu pas per Ordis i Navata (Alt Empordà) i que s'ha convertit en un punt negre de la xarxa viària gironina es millorarà abans d'acabar aquest any segons ha informat Esquerra Republicana de Catalunya.

L'alcaldessa d'Ordis, Anna Torrentà, juntament amb el senador Jordi Martí Deulofeu i l'alcalde de Navata, Jaume Homs, es van reunir dimarts amb el Secretari General d’Infraestructures, Xavier Flores, per tal de tractar l'elevada sinistralitat d'aquest punt d'on es va arrencar el compromís de tirar endavant amb les obres.

El projecte constructiu, que tindrà un cost aproximat d’uns 5 milions d’euros (MEUR), és una reivindicació realitzada des del territori a l’Estat. A través del senador altempordanès, Jordi Martí, s’ha fet palesa la necessitat de millorar aquesta intersecció per la seva perillositat i sinistralitat, així com pel volum de vehicles que la utilitzen, ja que és el punt de connexió entre l’Eix Pirinenc (N-260), l'N-II i l’autopista AP-7 a través de la C-26. 

A banda d’aquest compromís, des del ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana també s’han mostrat disposats a valorar altres actuacions i mesures com ara la instal·lació d’una senyalització vertical provisional per tal de reduir la perillositat i l’accidentalitat en aquest punt mentre no s’iniciï l’execució de les obres.

Així mateix, també s’ha plantejat com a opcions una millora en la il·luminació de la zona, que serà estudiada des de l’Estat. Entre altres propostes, també s’ha posat sobre la taula la supressió de les bandes transversals d’alerta (BTA), que han demostrat no ser del tot efectives per reduir l’accidentalitat i generen molèsties des del punt de vista acústic, senyalització horitzontal i la instal·lació d’un radar, tot i que aquesta darrera mesura és competència del Servei Català de Trànsit.