El TN Comarques analitza demà la despoblació en indrets com el Pla de l'Estany, el Ripollès, la Selva o la Garrotxa

Un estudi de la UdL diu que 200 pobles corren el perill de desaparèixer

El "TN Comarques" de TV3 emetrà demà a les 14h una edició especial des de Bellprat (Anoia), un municipi de 60 habitants, per parlar sobre les causes i les conseqüències de la despoblació a Catalunya. Segons les estimacions de l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat), 354 dels 947 municipis catalans perdran població des d'ara fins al 2033. Segons un estudi de la Universitat de Lleida, hi ha 200 pobles que corren el perill de desaparèixer.

Més enllà d'aquesta anàlisi, l'informatiu donarà veu a la lluita del territori per intentar revertir la situació i que l'administració escolti els seus habitants, i també es farà ressò d'iniciatives reeixides tant elaborades des de l'àmbit local com particular. 

Les protagonistes d'aquest monogràfic seran poblacions de les comarques més afectades pel despoblament: la Conca de Barberà, el Priorat, la Ribera d'Ebre, la Segarra, el Pallars Jussà, les Garrigues, el Pla de l'Estany, el Ripollès, la Selva, la Garrotxa, Osona, el Berguedà i l'Anoia. 

El "TN comarques", que ahir va fer un dels millors resultats de la temporada amb 350.000 espectadors i un 27,8% de quota, és un informatiu que condensa l'actualitat més pròxima, de dilluns a divendres durant mitja hora, amb cròniques, reportatges i connexions en directe des de tots els punts del territori: amb equips desplegats per les comarques de les terres de Ponent i de l'Ebre, la Catalunya Central, el Camp de Tarragona, Girona, Barcelona i tota l'àrea metropolitana, el Maresme, el Vallès i les comarques del Pirineu i la Vall d'Aran. 

Dirigit i presentat per la periodista Núria Solé, és un dels programes més ben posicionats, segons el panell qualitatiu de GfK: amb una valoració mitjana de 8,8 sobre 10, és l'informatiu diari amb més suport de l'audiència i un dels espais més ben valorats. Durant el 2021, el "TN comarques" va liderar la franja d'emissió, amb una mitjana d'audiència de 283.000 d'espectadors diaris i un 22,2% de quota de pantalla. A més, va ser l'any amb la millor audiència digital del programa, en què es van fer gairebé tres milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta, amb una mitjana de més de 107.000 usuaris únics mensuals que van veure l'informatiu per Internet.