Endesa assegura que la xarxa elèctrica estarà totalment reparada abans de l'1 de juliol

L'empresa ha quantificat les destrosses en 50 milions d'euros

Més de tres mesos. Aquest és el temps que trigarà la companyia Endesa per tenir totalment reparada l'estesa elèctrica que va caure a les comarques gironines. El director general de la companyia, Joan Rovira, ha assegurat que 'el compromís' d'Endesa és que l'1 de juliol tota la xarxa malmesa per la nevada estigui normalitzada.

Abans, però, i davant l'imminent arribada de les vacances de Setmana Santa, Endesa ha adquirit un altre compromís. 'Quan arribi la Setmana Santa, no tindrem cap grup electrogen funcionant a nuclis urbans', ha indicat Rovira. A més, Endesa també ha explicat que la companyia mantindrà activa una 'atenció tècnica especial' per si apareguessin incidències. Actualment, segons ha indicat Rovira, a les comarques gironines es mantenen en funcionament una trentena de grups electrògens que donen servei a zones de nuclis urbans que, sinó, estarien a les fosques. De totes maneres, el director general també ha deixat clar que, encara que s'apaguin els generadors, aquests no es retiraran forçosament del territori. 'Deixar-los dependrà dels alcaldes i de les peticions que rebem', ha indicat.

Aquest dimecres, la companyia també ha tret xifres i ha quantificat en, com a mínim 50 MEUR, les destrosses que la nevada va provocar a la xarxa elèctrica gironina i la inversió que costarà reparar-les. De totes les xarxes, les que van rebre més l'impacte del temporal van ser les de mitjana i baixa tensió. Dins el primer grup, hi va haver 266 línies afectades i més de 500 torres van quedar malmeses.

Pel que fa a la baixa tensió, Rovira ha indicat que el temporal va blincar o fer caure més de 1.000 suports, i que es van registrar prop de 6.000 avaries. Tot i això, el director general també ha defensat l'actuació de la companyia per restablir el servei al més aviat possible. 'Mai en cap escenari de contingència elèctrica com aquest s'ha aconseguit tant en tan poc temps', ha ressaltat Josep Maria Rovira.

3.500 reclamacions


Durant la seva intervenció, el director general també ha afirmat que, fins ara, la companyia ha rebut 3.500 reclamacions de clients. Josep Maria Rovira ha explicat que la postura d'Endesa serà la 'd'estudiar-les i, si cal, donar-los sortida'. Tot i això, el director general ha evitat entrar en més detalls sobre la qüestió. Simplement, s'ha limitat a dir que cal entendre que 'quan els clients tenen un problema, nosaltres també en tenim'.

Rovira tampoc s'ha volgut pronunciar quan se li ha demanat si s'estudiaria compensar d'alguna manera el sector turístic, que va criticar que la seva imatge havia quedat tocada arran de l'apagada. Sí que ho ha fet, però, per ressaltar que 'sense cap mena de dubte, la imatge més malmesa ha estat la d'Endesa', i això –segons ha dit- sense que la companyia fos 'responsable ni culpable d'aquesta situació extraordinària'.

El director general també ha demanat 'excuses' als alcaldes que s'han sentit desinformats durant els dies posteriors al temporal. Tot i això, Rovira ha indicat que es van emetre 557 comunicats a alcaldes durant el període de contingència i ha afegit que 'també hi va haver molts problemes amb la telefonia'.