Foment dóna l'esquena a Olot i no pagarà pel tram de variant pendent

La Generalitat negocia amb Madrid assumir el tram estatal a canvi de rebre una indemnització per l'incompliment de l'acord

Des de l'Ajuntament es lamenten que, ara que el projecte de la variant semblava que s'havia aconseguit desencallar -l'any passat es va aprovar la declaració de l'impacte ambiental i el projecte executiu està gairebé llest-, l'Estat els "posa pals a les rodes" en dir-los ara que no tenen clar per on volen passar. "Ens han dit que no pensen fer el túnel previst i que tampoc volen arribar al punt de trobada amb el tram de la Generalitat" que enllaça l'Hostal del Sol amb les Preses, explica Corominas.

Aquest incompliment de l'acord els "deixa a l'estacada", segons l'alcalde, perquè "el tram de la variant de la Generalitat arribarà a un punt que haurà d'enllaçar amb la carretera que era responsabilitat de l'Estat", explica. Aquesta és una decisió que "perjudica greument" la ciutat i confia que les negociacions acabin a bon port. "El que s'està negociant és que la Generalitat acabi de fer la carretera i que Madrid pagui la indemnització", afegeix.

Indignats amb les declaracions de Cospedal sobre Mas

L'Ajuntament va saber d'aquesta negativa de Foment fa uns mesos però fins ara no s'havia tret a la llum per no interferir en les negociacions amb el Govern. Les declaracions de la secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, qualificant de "roïn" i "desafortunada" l'actitud del president de la Generalitat, Artur Mas, denunciant la falta d'inversió a Catalunya en l'acte d'inauguració del tram del TAV de Barcelona a Figueres de dimarts passat va encendre els ànims de l'alcalde, que va decidir fer-ho públic com a "un exemple més d'infraestructures compromeses que incompleix l'Estat" amb Catalunya.

La variant d'Olot s'estendrà durant 4,5 quilòmetres, tindrà dos carrils per sentit, travessarà els municipis d'Olot, les Preses i la Vall d'en Bas i s'integrarà a l'eix viari Vic- Olot -és l'últim tram de l'eix Bracons-. Aquesta via ha d'enllaçar l'A-26, al sector de la Canya, amb el municipi de les Preses. El tram que havia de fer l'Estat és el que ha de connectar amb l'N-260 (eix Pirinenc) en direcció al Ripollès.

El territori reclama des de fa temps la necessitat de tenir aquesta variant, juntament amb la de les Preses -encara més endarrerida- per poder treure el trànsit de camions que ara mateix hi ha al centre dels dos municipis procedents del túnel de Bracons.