La DO Empordà tindrà més raïms però més petits aquest any per la sequera dels últims mesos

Els pagesos avisen que han avançat la collita per les incursions dels senglars

Des de la setmana passada alguns cellers de la DO Empordà han començat la verema d'aquest any. Es tracta de vinyes de raïm blanc, sobretot. El president de la Comissió Tècnica del Consell Regulador de la DO Empordà, Toni Roig, ha avançat que la resta de cellers podrien començar la setmana vinent amb altres varietats de raïm.

Aquest any es preveu recollir el mateix volum de fruita que altres anys, que són uns 8 milions de quilos. Malgrat tot, inicialment la DO projectava una collita més gran. El motiu és que al principi es van formar molts grans, però la falta de pluja dels últims mesos ha fet que els raïms tinguin una mida "molt petita".

Un dels productors de la DO, Simó Casanovas, ha explicat que des del maig "no ha plogut" i la maduració de les vinyes no ha estat suficient com per desenvolupar els raïms amb un calibre normal. Malgrat tot, Toni Roig ha assegurat que el vi serà de "gran qualitat" perquè els raïms que es cullin aquesta verema seran "molt concentrats".

El temps que està fent les últimes setmanes a l'Alt Empordà, però, està ajudant a la maduració. Les baixes temperatures de la nit suavitzen l'estrès hídric que pateixen les vinyes. A més, si plogués durant les pròximes setmanes també ajudaria a acabar de desenvolupar els raïms.

Els senglars obliguen a avançar la verema

Alguns viticultors s'han vist obligats a avançar la verema a causa dels senglars. El president de la Comissió Tècnica del Consell Regulador de la DO Empordà, Toni Roig, ha assegurat que hi ha productors que veien perillar "tota la collita" després de les incursions d'aquests animals a les vinyes.

És el cas del celler Empordàlia. El gerent, Simó Casanovas, ha explicat que ells han optat per collir abans els raïms que tenen plantats a la zona de l'Albera i Llers (Alt Empordà) perquè els senglars haurien destrossat "la meitat" de la producció.

Toni Roig afirma que aquest és un problema que cada any "va a més" pel creixement descontrolat de la població de senglars. Per això ha demanat a les administracions que s'impliquin en la resolució d'aquest problema, conjuntament amb els viticultors i els caçadors de la zona. Roig també ha avançat que aquest problema es podria repetir aviat amb els cabirols, una espècie d'animals que està creixement exponencialment en els últims anys.