Rufus Wainwright ''torna a casa'' després de la pandèmia

L'artista va mostrar la seva calidesa per segon cop al Festival Castell de Peralada

"He vingut dos o tres dies abans del concert al meu castell (Peralada) per poder menjar pernil", explicava un enjogassat Rufus Wainwright ahir a la nit en la seva segona aparició damunt de l'escenari del Festival Castell de Peralada. En aquesta ocasió, un cop més, sense l'acompanyament de la banda que per motius de seguretat per la pandèmia s'ha quedat als Estats Units a l'espera de temps millors.

Tanmateix l'artista amb nacionalitat nord-americana i canadenca no li va fer falta per a desgranar amb elegància un cadenat de temes que ja formen part del seu repertori clàssic. Tot i que per a clàssiques les seves composicions operístiques que va interpretar amb un toc Folk, influència directa del seu pare Loudon Wainwright III.

"The art teacher" va donar el tret de sortida a una nit amb tanta o més música que diàleg. Wainwright és un compositor extravertit, tal i com deixen palès les seves composicions, però alhora també proper. Desenes d'anècdotes van desfilar per la seva boca entre cançó i cançó a mesura que intentava afinar la guitarra o bé seure còmodament a la banqueta davant el piano.

La vetllada va comptar amb dos moments especialment emotius. El primer al dedicar el tema "Gay messiah" al jove Samuel Luís, assassinat per la seva condició sexual; i amb "Candle", cantat a capella en honor a Carmen Mateu, organitzadora del festival traspassada recentment i que originàriament va composar en motiu de la mort de la seva mare, Katie McGarrigle, el 2010.

En total 90 minuts de música amb una barreja d'estils, àlbums i històries que va culminar al encore amb "Hallelujah" de Leonard Cohen.