L’Ajuntament de Salt (Gironès) adequarà a mitjans de maig les velocitats màximes permeses en un total d’onze carrers del municipi. L’objectiu és reduir la velocitat en vies properes a entorns escolars, en aquelles que són molt transitades per vianants o que, per un ús molt intensiu de vehicles, poden presentar una sinistralitat viària. Amb aquesta mesura també es donarà compliment i s’adaptarà a Salt el Reial Decret 970/2020 que modifica els reglaments generals de vehicles i circulació.
En aquesta línia, el consistori saltenc reduirà la velocitat màxima permesa de 30 km/h a 20 km/h als carrers: Llarg, d’en Curta, Enric Granados, Vicens Vives, Folch i Torres (de Rafael Masó a Francesc Macià), Cervantes (entre Angel Guimerà i carrer Major), Dr. Ferran (de Folch i Torres fins a l’Av. de la Pau), Sant Dionís (de Puis XII fins a Ausiàs March) i Dr. Castany (de Moreneta fins a Llevadores).
D’altra banda, l’Avinguda de la Pau i el tram del carrer Marqués de Camps (entre les avingudes de la Pau i Països Catalans), passaran dels actuals 50 km/h a una velocitat màxima de 40 km/h. Una mesura que per a la regidora de mobilitat de l’Ajuntament de Salt, Anna Fusté, “servirà per a millorar en seguretat viària aquesta zona del municipi”.
Aquest ha estat un dels punts més rellevant tractats en la Taula de Mobilitat Municipal que s’ha celebrat aquest dijous a l’Auditori de la Coma Cros amb l’assistència d’entitats, partits polítics, empreses del sector i associacions de veïns i comerciants de Salt.
L’acte ha servit també per a explicar l’entrada en vigor de la nova ordenança de circulació, la futura implantació del corredor BRACAT del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, així com el desenvolupament del Pla de mobilitat urbana sostenible supramunicipal de Girona o l'estudi que s'està elaborant per desenvolupar una xarxa de carrils bici i que, properament, es treballarà amb els membres de la taula de forma específica.