Girona i la UdG volen convertir la ciutat en un pol d'atracció universitària

Es crearà un grup de treball mixt per explorar i plasmar en un document els àmbits de col·laboració a impulsar

L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, assegura que l'Ajuntament i la UdG són "dos actors decisius per afrontar els desafiaments de la ciutat al segle XXI". Per això, avui, consistori i universitat han assentat les bases d'un nou model de col·laboració, que pretén impulsar aquelles sinèrgies que contribueixin a convertir Girona en un pol d'atracció universitari.

D'entrada, es crearà un grup de treball mixt -format per tres regidors i tres vicerectors- que elaborarà un informe que serveixi de guia. El document, 'Girona, universitat i ciutat', s'elaborarà en els propers mesos i abastarà nombrosos àmbits: joventut, cooperació, cultura, etc.

"Es tracta d'un projecte amb el qual el ciutadà en sortirà beneficiat", ha subratllat Puigdemont. I com a exemple del què es vol impulsar, i de quina manera beneficiarà Girona, l'alcalde ha esmentat dos estudis que la UdG ha portat a terme per a la ciutat: per una banda, l'enquesta sobre el mercat de treball (presentat aquesta setmana) i per l'altra, l'estudi per analitzar l'impacte de la mostra Temps de Flors.

"Tenim espais mixtes per ampliar el nostre coneixement mutu, i els hem d'aprofitar", ha destacat Carles Puigdemont. I hi ha afegit: "Per exemple, ciutat i universitat han de ser un binomi indestriable a l'hora de fer promoció de Girona".

Girona, raó de ser de la UdG

En la mateixa línia, també s'ha expressat la rectora de la UdG, Anna Maria Geli. "Girona és una de les raons de ser de la universitat; volem fixar els estudiants al territori i atraure'ls en camps com la recerca o la innovació". I ha conclòs: "Allò que volem és potenciar molt la col·laboració amb l'Ajuntament".

Aquesta col·laboració s'emmarca també dins el projecte 'Eurotowns University Network', que lidera la UdG. Es tracta d'una iniciativa que promou el treball en equip i l'aprenentatge conjunt entre universitats per millorar la docència, promoure els intercanvis (d'estudiants, de professors i d'altre personal) i contribuir, en darrera instància, a la innovació de les ciutats i regions on es troben aquestes universitats.