Girona espera que Foment mantingui el compromís de soterrar el tren convencional

El secretari general de Transports, José Luis Cachafeiro, va dir que estarà supeditat a l'encaix pressupostari i podria no fer-se

Joan Olòriz ha volgut 'tranquil•litzar' els ànims i ha afirmat que les declaracions del secretari general de Transports no es tradueixen amb el trencament de cap compromís. 'L'únic que ha dit és que queda supeditat a l'encaix pressupostari, com qualsevol obra', ha exposat Olòriz que posa de relleu que això succeeix en 'qualsevol obra'.

Cachafeiro va assegurar que des de Foment i per fer front a la crisi es mirarien amb lupa els projectes que tiraran endavant. Això vol dir que les infraestructures que no patiran retallades pressupostàries són les prioritàries i les que tenen els projectes 'més madures', com l'alta velocitat o la N-II.

L'Ajuntament de Girona creu que és evident que ara per ara el soterrament del tren convencional no és prioritari perquè encara han de passar trens per aquestes vies. 'Han de passar com a mínim dos anys', ha exposat Joan Olòriz que recorda que el compromís de Foment va ser abordar aquest soterrament quan estiguin enllestides les obres de l'alta velocitat. 'Serà prioritari immediatament després que l'últim tren convencional passi pel viaducte', ha conclòs Olòriz que reitera així que de moment no hi ha hagut cap notificació oficial que indiqui que aquesta obra no es farà o que es retardarà.