"Si avui la Nacional II no està desdoblada és perquè el Partit Socialista no va fer res durant 8 anys", ha assegurat de forma contundent la diputada del PP per Girona, Concepció Veray. Veray ha repassat els pressupostos del govern espanyol entre els anys 2008 i 2011 (quan governava el PSOE) i ha assegurat que dels més de 100 MEUR que van pressupostar per a l'N-II "no van gastar quasi ni un euro".
Veray assegura que se sent molesta per l'allau de crítiques acusant l'Estat d'inactivitat i responsabilitzant-lo pel mal estat de la carretera. El PPC diu tenir la consciència ben tranquil·la i Veray assegura que els 30,8 MEUR que han pressupostat per al 2013 s'executaran.
El PPC ha adjudicat per 32 MEUR el tram Sils-Caldes. La previsió és que les obres comencin en les pròximes setmanes i que estiguin enllestides en 15 mesos. A més, Veray ha argumentat que els 3 MEUR per al tram Maçanet-Sils és per acabar el projecte i licitar les obres amb la intenció que es puguin fer al llarg del 2014. Segons Veray, això voldrà dir que en dos anys el govern del PP haurà possibilitat el desdoblament de l'N-II en els trams entre Maçanet de la Selva i Caldes de Malavella.
Pel que fa al nord, Veray ha assegurat que no és cert que l'Estat hagi renunciat al desdoblament global, sinó que han decidit "prioritzar" tenint en compte les dificultats econòmiques actuals. Segons el PP, la prioritat és convertir l'N-II en una carretera més segura i amb menys sinistralitat aplicant-hi mesures correctores. Per això, Veray destaca la partida de 10 MEUR prevista als PGE i que ha de servir per millorar l'estat de l'N-II.
Algunes de les actuacions seran, per exemple, per situar mitjanes en algun tram per evitar els avançaments i disminuir el nombre d'accidents. Aquesta és una de les mesures que havia reclamant l'ajuntament de Figueres per al cinturó de ronda, el tram que l'alcalde Santi Vila (CiU) va batejar com a "el corredor de la mort".
"És evident que voldríem tenir més diners i invertir més en l'N-II, però ens ho hem trobat tot per fer i hem de començar des de zero amb cada projecte", ha assegurat la diputada. Veray també considera que és "molt encertat" plantejar construir les variants de Bàscara i Pont de Molins per evitar un trànsit tant intens per dins dels municipis.
Deutes pendents
Veray creu que es fan comparacions "malintencionades" per fer creure a la ciutadania que l'Estat oblida les comarques gironines i ha assegurat que si el govern espanyol ha destinat tants milions d'euros a autovies menys necessàries com la que uneix Zamora amb Benavente és perquè són obres ja fetes i que s'ha de pagar. De fet, segons Veray, l'Estat ha hagut de desitnar 5,6 MEUR per pagar deutes pendents en obres ja fetes a les comarques gironines.
Un dels deutes pendents està relacionat amb l'N-II. Concepció Veray assegura que aquest any han hagut de pagar gairebé 1 MEUR a la concessionària del tram entre Medinyà i Orriols per la rescissió del contracte d'unes obres que ja havien començat.
"No es pot afirmar que qui ha oblidat el territori i el desdoblament de l'N-II sigui el PP, perquè aquests 30,8 MEUR no es poden amagar ni fer veure que no s'inverteixen", ha asseverat Veray. Segons la diputada, el PP complirà el compromís d'anar acabant obres pendents prioritàries, entre les quals hi haurà l'N-II.
Taxes a l'aeroport més cares
El projecte de PGE per al 2013 han eliminat l'exempció que permetia fins ara que les taxes per operar a l'Aeroport de Girona fossin més barates. Veray ha recordat que el 2012 el govern espanyol va fer un "esforç immens" per congelar les taxes per garantir que Ryanair continués volant des d'aquest aeroport.
Segons la diputada, l'Estat no ha tingut "més remei" que eliminar aquesta excepció per poder complir amb l'objectiu de dèficit. Tot i això, ha assegurat que intentaran tornar a aplicar la mesura al llarg de l'any si econòmicament és possible. Tot i això, Veray ha criticat l'actitud de Ryanair perquè tot i l'esforç fet per l'Estat, l'aerolínia no ha complert la seva part del tracte i, diu, no arribaran als 3,5 milions de passatgers promesos.
La diputada també creu que el Govern s'ha "adormit" i no ha treballat prou per atraure més companyies a l'Aeroport de Girona per evitar que tot depengui només de l'aerolínia irlandesa.
Ni un euro per al convencional
Pel que fa al soterrament del tren convencional a la ciutat de Girona, Veray assegura que no hi ha ni un euro consignat en els PGE perquè el projecte ni tan sols està acabat. "Volem que es revisin alguns aspectes del projecte, com ara que el tren vagi a sortir enmig d'unes cases a Pont Major, podríem posar-hi diners però no s'acabaria executant la partida perquè el projecte no és definitiu", ha assegurat.
Amb tot, Veray creu que no s'entendria massa començar a fer un projecte que tindrà un cost aproximat d'uns 400 MEUR quan encara no estan enllestides les obres de l'alta velocitat i l'N-II continua tenint trams empantanegats.
Veray assegura que se sent molesta per l'allau de crítiques acusant l'Estat d'inactivitat i responsabilitzant-lo pel mal estat de la carretera. El PPC diu tenir la consciència ben tranquil·la i Veray assegura que els 30,8 MEUR que han pressupostat per al 2013 s'executaran.
El PPC ha adjudicat per 32 MEUR el tram Sils-Caldes. La previsió és que les obres comencin en les pròximes setmanes i que estiguin enllestides en 15 mesos. A més, Veray ha argumentat que els 3 MEUR per al tram Maçanet-Sils és per acabar el projecte i licitar les obres amb la intenció que es puguin fer al llarg del 2014. Segons Veray, això voldrà dir que en dos anys el govern del PP haurà possibilitat el desdoblament de l'N-II en els trams entre Maçanet de la Selva i Caldes de Malavella.
Pel que fa al nord, Veray ha assegurat que no és cert que l'Estat hagi renunciat al desdoblament global, sinó que han decidit "prioritzar" tenint en compte les dificultats econòmiques actuals. Segons el PP, la prioritat és convertir l'N-II en una carretera més segura i amb menys sinistralitat aplicant-hi mesures correctores. Per això, Veray destaca la partida de 10 MEUR prevista als PGE i que ha de servir per millorar l'estat de l'N-II.
Algunes de les actuacions seran, per exemple, per situar mitjanes en algun tram per evitar els avançaments i disminuir el nombre d'accidents. Aquesta és una de les mesures que havia reclamant l'ajuntament de Figueres per al cinturó de ronda, el tram que l'alcalde Santi Vila (CiU) va batejar com a "el corredor de la mort".
"És evident que voldríem tenir més diners i invertir més en l'N-II, però ens ho hem trobat tot per fer i hem de començar des de zero amb cada projecte", ha assegurat la diputada. Veray també considera que és "molt encertat" plantejar construir les variants de Bàscara i Pont de Molins per evitar un trànsit tant intens per dins dels municipis.
Deutes pendents
Veray creu que es fan comparacions "malintencionades" per fer creure a la ciutadania que l'Estat oblida les comarques gironines i ha assegurat que si el govern espanyol ha destinat tants milions d'euros a autovies menys necessàries com la que uneix Zamora amb Benavente és perquè són obres ja fetes i que s'ha de pagar. De fet, segons Veray, l'Estat ha hagut de desitnar 5,6 MEUR per pagar deutes pendents en obres ja fetes a les comarques gironines.
Un dels deutes pendents està relacionat amb l'N-II. Concepció Veray assegura que aquest any han hagut de pagar gairebé 1 MEUR a la concessionària del tram entre Medinyà i Orriols per la rescissió del contracte d'unes obres que ja havien començat.
"No es pot afirmar que qui ha oblidat el territori i el desdoblament de l'N-II sigui el PP, perquè aquests 30,8 MEUR no es poden amagar ni fer veure que no s'inverteixen", ha asseverat Veray. Segons la diputada, el PP complirà el compromís d'anar acabant obres pendents prioritàries, entre les quals hi haurà l'N-II.
Taxes a l'aeroport més cares
El projecte de PGE per al 2013 han eliminat l'exempció que permetia fins ara que les taxes per operar a l'Aeroport de Girona fossin més barates. Veray ha recordat que el 2012 el govern espanyol va fer un "esforç immens" per congelar les taxes per garantir que Ryanair continués volant des d'aquest aeroport.
Segons la diputada, l'Estat no ha tingut "més remei" que eliminar aquesta excepció per poder complir amb l'objectiu de dèficit. Tot i això, ha assegurat que intentaran tornar a aplicar la mesura al llarg de l'any si econòmicament és possible. Tot i això, Veray ha criticat l'actitud de Ryanair perquè tot i l'esforç fet per l'Estat, l'aerolínia no ha complert la seva part del tracte i, diu, no arribaran als 3,5 milions de passatgers promesos.
La diputada també creu que el Govern s'ha "adormit" i no ha treballat prou per atraure més companyies a l'Aeroport de Girona per evitar que tot depengui només de l'aerolínia irlandesa.
Ni un euro per al convencional
Pel que fa al soterrament del tren convencional a la ciutat de Girona, Veray assegura que no hi ha ni un euro consignat en els PGE perquè el projecte ni tan sols està acabat. "Volem que es revisin alguns aspectes del projecte, com ara que el tren vagi a sortir enmig d'unes cases a Pont Major, podríem posar-hi diners però no s'acabaria executant la partida perquè el projecte no és definitiu", ha assegurat.
Amb tot, Veray creu que no s'entendria massa començar a fer un projecte que tindrà un cost aproximat d'uns 400 MEUR quan encara no estan enllestides les obres de l'alta velocitat i l'N-II continua tenint trams empantanegats.