Paneque (PSC) pronostica un ''esforç d'inversió'' els propers anys per superar ''l'infrafinançament i les retallades''

La socialista presenta les seves propostes en educació

La cap de llista del PSC per Girona a les pròximes eleccions al Parlament, Sílvia Paneque, ha explicat avui que “en els pròxims anys Catalunya necessitarà fer un esforç d’inversió en educació per tal de superar l’infrafinançament i les retallades dels governs dels darrers anys”. En aquest sentit, el PSC estableix com a objectiu el 6% d’inversió en educació que marca la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), a més d’impulsar un Pacte Social per l’Educació.

Segons Paneque, "ens trobem en un moment molt important per al nostre sistema educatiu, no només per haver de recuperar el terreny perdut per les retallades, sinó també perquè ara cal apostar amb decisió per la transició digital i ecològica i per això és important destinar a l’educació tots els recursos necessaris. Hem de facilitar la transició digital i ecològica que necessitem fer com a país capdavanter, amb la dotació digital necessària a tots els centres educatius per a prevenir la bretxa digital al mateix temps que millorem la competència digital de l’alumnat i del professorat”, ha explicat la candidata.

A més, la socialista ha recordat també que les comarques gironines és la demarcació on hi ha més barracons i que són molts els infants que han fet tota la seva escolarització obligatòria en aquest tipus d’instal·lacions, una situació que s’hauria de poder revertir amb un pla de xoc.

La candidata socialista ha destacat que “la societat catalana mereix un sistema educatiu de qualitat i inclusiu, des del primer cicle d’educació infantil (0-3 anys) fins a l’etapa d’educació secundària i postobligatòria, que promogui oportunitats de futur al conjunt d’infants i joves, garanteixi l’equitat i treballi per maximitzar l’èxit educatiu de l’alumnat, palanca de promoció social”.

Pel que fa a la Formació Professional, la proposta socialista implica modernitzar-la i donar-li un nou impuls: Renovar l’oferta i el model d'FP en consens amb els agents econòmics i socials, i el món municipal. Es tracta sobretot de reforçar les oportunitats dels joves i les qualificacions digitals emergents per fer un sistema potent i flexible de formació especialitzada, promoció social i d’inserció i reinserció laboral.