Fa poc més de deu dies l'Estat va admetre que s'estava "replantejant" el projecte constructiu d'aquest tram, aprovat des del 27 de maig del 2009. Aquest dimarts, el ministeri de Foment ha publicat al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) un anunci on revoca la tramitació del projecte perquè, segons detalla, hi ha "nous condicionants" que el fan inviable.
El primer, és que una ordre del mateix ministeri del 17 de desembre per garantir l'eficiència en l'execució d'obres públiques estipula que hi ha un cost màxim de pressupost per quilòmetre. Segons Foment, aquest tram de 8,9 quilòmetres multiplica gairebé per tres aquest topall perquè costa més de 22,7 MEUR (milions d'euros).
A banda de qüestions de cost, Foment també argumenta que el tram de la Nacional II entre Montgat i Tordera és, des del febrer del 2010, titularitat del Govern i, per tant, no és competència de l'Estat desdoblar-la perquè aquest tram ha quedat exclòs del catàleg de la xarxa de carreteres de l'Estat.
Com a alternativa, Foment "es compromet" a redactar un estudi informatiu per definir un "itinerari de gran capacitat" que enllaci la B-40 des de Granollers cap al nord i amb l'autovia A2 a Maçanet de la Selva. "Suposa donar prioritat a l'itinerari de discorre per l'interior en comptes de l'itinerari coster", detalla Foment. Aquesta alternativa deixaria sense connexió amb carretera desdoblada municipis com Lloret de Mar o Blanes.
"Constitueix l'alternativa racional als trams de carretera N-II Montgat-Tordera i Tordera-Maçanet de la Selva", subratlla el ministeri a l'anunci del BOE que conclou amb la revocació de la resolució sobre l'A-2 del 22 de maig del 2009.
Contra aquesta revocació es pot interposar recurs de reposició o directament interposar un recurs contenciós-administratiu davant l'Audiència Nacional en un termini de 2 mesos.
El primer, és que una ordre del mateix ministeri del 17 de desembre per garantir l'eficiència en l'execució d'obres públiques estipula que hi ha un cost màxim de pressupost per quilòmetre. Segons Foment, aquest tram de 8,9 quilòmetres multiplica gairebé per tres aquest topall perquè costa més de 22,7 MEUR (milions d'euros).
A banda de qüestions de cost, Foment també argumenta que el tram de la Nacional II entre Montgat i Tordera és, des del febrer del 2010, titularitat del Govern i, per tant, no és competència de l'Estat desdoblar-la perquè aquest tram ha quedat exclòs del catàleg de la xarxa de carreteres de l'Estat.
Com a alternativa, Foment "es compromet" a redactar un estudi informatiu per definir un "itinerari de gran capacitat" que enllaci la B-40 des de Granollers cap al nord i amb l'autovia A2 a Maçanet de la Selva. "Suposa donar prioritat a l'itinerari de discorre per l'interior en comptes de l'itinerari coster", detalla Foment. Aquesta alternativa deixaria sense connexió amb carretera desdoblada municipis com Lloret de Mar o Blanes.
"Constitueix l'alternativa racional als trams de carretera N-II Montgat-Tordera i Tordera-Maçanet de la Selva", subratlla el ministeri a l'anunci del BOE que conclou amb la revocació de la resolució sobre l'A-2 del 22 de maig del 2009.
Contra aquesta revocació es pot interposar recurs de reposició o directament interposar un recurs contenciós-administratiu davant l'Audiència Nacional en un termini de 2 mesos.