Una vintena d'urgències han quedat desateses a l'Aeroport de Girona

La UGT recull unes 2.000 signatures i envia una carta a la ministra de Foment reclamant el restabliment del servei

Segons càlculs del sindicat, el dispensari que hi havia a l'Aeroport de Girona -amb una infermera per atendre els pacients les 24 hores del dia- atenia uns 1.100 urgències de salut l'any. La majoria, passatgers afectats per marejos, lipotímies, urticàries o que s'havien fet algun tipus de tall o ferida. "Quan Aena va suprimir el servei, va tancar amb clau el local i va buidar la farmaciola, ara no tenim ni una simple tireta", ha explicat el delegat de prevenció del sindicat, Josep Codina. El 16 de juliol, Aena va eliminar el servei d'assistència sanitària.

La UGT considera que un aeroport per on passen, de mitjana, 14.000 passatgers al dia i hi ha un miler de treballadors és "indiscutible" que hi ha d'haver atenció sanitària. El sindicat denuncia que el CAP i la farmàcia més propers estan a un quart d'hora o vint minuts en cotxe i que les ambulàncies poden trigar més de deu minuts en arribar. "És clarament creuar una línia vermella", ha afirmat Ros. Aquest divendres, el sindicat ha empaperat la porta d'accés a l'aeroport amb avisos en diversos idiomes alertant els turistes que no hi ha cap professional sanitari que els pugui atendre si es troben malament.

Codina ha detallat que en aquestes setmanes hi ha hagut una vintena de passatgers que s'han trobat malament i no han pogut rebre assistència. A la carta que envien a la ministra, detallen dos dels incidents més destacables. El 9 d'agost, detalla la UGT, una passatgera es va desplomar a la cafeteria de la zona de facturació i va quedar inconscient a terra. "Per sort sovint hi ha metges entre els passatgers", ha explicat Ros. És el que va passar en aquest cas, mentre esperaven l'arribada a l'ambulància, un metge la va atendre. Mitja hora després, va arribar el SEM, assegura el sindicat.

L'altre cas que expliquen va passar el 19 quan un vol a Alemanya es va retardar unes vuit hores. Una passatgera d'uns 70 anys, que anava amb cadira de rodes, va demanar al personal de la Terminal un lloc on tombar-se perquè tenia problemes d'esquena i no podia estar tantes hores asseguda. "El personal li va poder facilitar una cadira per estirar les cames i portar-li un petit coixí, però no li van poder oferir res més", detalla la carta a la ministra. Codina ha explicat que és perquè Aena ha tancat l'antic dispensari i ja no hi ha llitera.

Per tot això, durant sis setmana la UGT ha recollit signatures que aquest divendres, juntament amb la carta, faran arribar a la ministra. A la carta, demanen a Pastor que lideri la revisió de l'actual política sanitària d'Aena en aeroports de l'Estat on hi ha cada dia milers de passatgers. A més, reclamen el restabliment del servei d'infermeria quan abans millor.

Camil Ros creu que darrere d'aquest desmantellament progressiu de l'Aeroport de Girona hi ha una porta oberta a la privatització, amb la intenció de rebaixar el preu perquè algú el pugui comprar.