La Generalitat sotmet a informació pública els estudis de la variant de la C-63 a Sils i Riudarenes

L'alternativa que es veu més adient s'estén al llarg de 6,2 quilòmetres i costarà uns 37 MEUR

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l'anunci d'informació pública dels estudis informatiu i d'impacte ambiental de la variant de Sils i Riudarenes. La nova carretera connectarà la futura variant de la C-63 a l'est de Santa Coloma de Farners amb l'autovia A-2, i permetrà evitar el trànsit de pas per l'interior dels nuclis.

Els estudis plantegen dues alternatives de traçat. La que es considera més adient (la número 1) s'estén al llarg de 6,2 quilòmetres i té una inversió estimada de 37 MEUR. Comença a l'autovia A-2, a l'enllaç amb la Gi-555, i acaba a l'enllaç est de la futura variant de Santa Coloma. Preveu dos nous enllaços per facilitar la connectivitat.

Per millorar la seguretat viària, el número de carrils que tindrà la variant canvia en funció dels trams. N'hi ha que tenen un carril per sentit (amb un separador central) i d'altres en què un dels dos sentits passa a tenir-ne dos (el que es coneix com a 2+1) per facilitar els avançaments. A més, es limiten els accessos directes cap a la carretera (i es preveuen crear camins de servei per facilitar poder passar de banda a banda sense haver de creuar la calçada).

El traçat d'aquesta alternativa es divideix en tres trams diferenciats. El primer connecta l'autovia A-2 amb una nova rotonda propera a l'est del nucli de Sils. Ressegueix el traçat de l'actual Gi-555 i en millora la seguretat. "Així, s'eixampla la carretera i es forma una secció 2+1, amb separador de fluxos per evitar els xocs frontals i facilitar els avançaments en direcció a l'A-2, s'adequa el traçat i s'adapten i reformulen accessos", subratlla el Departament.

El segon tram, de nou traçat, connecta Sils amb Riudarenes. Surt de la rotonda que es construirà a Sils i enllaça amb una altra, que també es farà de nou, i que se situa a tocar de l'actual C-63, al nord del nucli urbà de Riudarenes. "S'apliquen mesures per a garantir la seguretat com la limitació d'accessos i la configuració en una part d'aquest tram d'una secció 2+1 amb separador de fluxos per a facilitar l'avançament en direcció Santa Coloma de Farners", indica Territori.

L'últim tram ja és el que arriba fins a l'extrem est de la nova variant de Santa Coloma de Farners. Per millorar la seguretat viària d'aquest tram, s'ha disposat un separador de fluxos entre els dos sentits de circulació per evitar els xocs frontals alhora i es reordenen els accessos.

La segona alternativa, de 52 MEUR

Els estudis analitzen una segona alternativa, que difereix de la primera en el tram 1. Aquest tram connecta amb l'A-2 a l'actual enllaç amb la carretera C-63, disposant d'un nou traçat per l'est de Sils fins arribar a la Gi-555, a la nova rotonda esmentada per a l'alternativa 1. La inversió estimada per aquesta opció és de 52 MEUR.

Per facilitar la consulta i la presentació de propostes en període de vacances, la Generalitat ha decidit que el període d'informació pública d'aquests estudis serà excepcionalment de 45 dies