Retencions de fins a deu quilòmetres entre Palamós i Llagostera en direcció Girona

Les vies afectades són la C-31 i la C-65

Les darreres hores s'estan produint noves retencions en el retorn del cap de setmana a les carreteres d'accés a la Costa Brava que deixen palès la recuperació de l'activitat turística.

Pels voltants de dos quarts de sis de la tarda es registraven fins a deu quilòmetres de cues pels vehicles que circulaven per la C-65 i la C-31 en el tram comprès entre Palamós (Baix Empordà) i Llagostera (Gironès).

Les primeres retencions van tenir lloc el passat cap de setmana després d'una revetlla de Sant Joan bastant moderada pel que fa al trànsit o no es van registrar, ni de llarg, el volum de vehicles que es veuen els últims dies.

Les primeres retencions es van registrar ahir al migdia a l'altura de Santa Cristina d'Aro en direcció a la costa. Cues de fins a set quilòmetres per arribar a les platges de Palafrugell, Palamós i Platja d'Aro, de les més concorregudes els estius. El mateix escenari es va repetir ahir al migdia, amb retencions de fins a sis quilòmetres a Llagostera, en direcció Palamós.

Hotels plens

La crisi del coronavirus no ha impedit que gairebé el 100% dels hotels de la Costa Brava del Baix Empordà hagin obert, i amb ocupacions millors de les esperades. Tot i que els primers mesos de l'estat d'alarma les previsions eren "dolentes", després de la desescalada els establiments han vist com les reserves incrementaven i els clients apostaven per venir als hotels d'aquesta part del litoral.

Una imatge ben diferent a la que hi ha a la Selva Marítima o de l'Alt Empordà, on amb prou feines han aixecat la persiana un 30% dels hotels. De fet, des del Grup Costa Brava Centre calculen que acabaran aquest mes al voltant del 75% d'ocupació i a l'agost arribaran al 90%. El seu gerent, Martí Sabrià, deixa clar que "són xifres inferiors a les habituals, però que demostren que ha estat un encert obrir". En aquest sentit, Sabrià assenyala que han intentat fer pedagogia per tal que els empresaris s'avinguessin a engegar el sector, malgrat la despesa que suposa. "Si no hi ha oferta és impossible que hi hagi demanda", concreta.