L’assemblea de treballadors de Girona+Neta convocada per demà afectarà la recollida d'escombraries

L'Ajuntament adverteix de les aturades en la neteja i el porta a porta

L’assemblea de treballadors de Girona+Neta convocada per aquest dimarts 28 d’octubre provocarà afectacions en els serveis de neteja viària i recollida de residus a la ciutat. Durant el temps que duri la trobada, l’empresa ha comunicat que no es prestaran els serveis habituals, fet que podria comportar incidències puntuals a diferents zones del municipi.

En el cas del servei porta a porta, el consistori ha informat que, si no s’arriben a recollir els residus durant la jornada de dimarts, aquests seran retirats l’endemà al matí. L’Ajuntament demana comprensió a la ciutadania i recomana mantenir els contenidors tancats o conservar els residus a casa fins al moment de la recollida.

Aquesta assemblea s’emmarca en l’escalada de tensió laboral que viu la plantilla des de fa setmanes. El Comitè d’Empresa, integrat per La Intersindical, CCOO, UGT i la CGT, va anunciar recentment un calendari de mobilitzacions per denunciar la precarietat de les condicions de treball que, segons asseguren, arrosseguen des de fa tres anys.

Els representants dels treballadors han denunciat modificacions unilaterals per part de l’empresa, manca de recursos materials i alteracions en els torns de caps de setmana i festius sense negociació prèvia. En senyal de protesta, la plantilla va decidir deixar de fer hores extres i va obtenir un ampli suport intern, amb 156 vots a favor de les mobilitzacions i només 21 en contra.

Des del Comitè asseguren que mantindran la pressió mentre no hi hagi respostes concretes per part de la direcció i recorden que les mobilitzacions continuaran a les portes de l’empresa, davant l’Ajuntament de Girona i durant els plens municipals. “Arribarem fins on la plantilla ens mani arribar”, han reiterat els portaveus sindicals.

Per la seva banda, l’Ajuntament insisteix que el conflicte és d’àmbit privat i demana entesa i diàleg entre les parts. També recorda a la UTE Girona+Neta que té l’obligació de complir el contracte vigent i adverteix que, si no es garanteix el servei, s’aplicaran penalitats addicionals.