Arran de les queixes -i denúncies- rebudes pels gironins sobre l'estat d'algunes voreres, l'Ajuntament va decidir elaborar-ne una diagnosi acurada. Durant mig any, un tècnic ha recorregut pam a pam el 45% de la trama urbana de la ciutat per anotar, a peu de carrer, quin és el grau de manteniment de les voreres i quins són aquells punts negres que s'han d'arranjar amb urgència.
De moment, la zona que s'ha cobert ha estat la que correspon al centre de la ciutat, l'Eixample i els barris més propers (Can Gibert del Pla, Santa Eugènia, Sant Narcís i el Mas Xirgu). Com ha concretat el regidor, l'anàlisi s'ha centrat en aquesta àrea perquè és la zona de la ciutat que concentra "més volum de trànsit" i moviment de vianants.
Amb totes les dades, l'àrea d'Urbanisme ha elaborat un mapa i n'ha ressaltat -amb color vermell i negre- els trams de vorera que estan en més mal estat i tots aquells punts on el paviment s'ha malmès (perquè els arbres l'han arrencat o perquè s'ha trencat).
En total, com concreta Carles Ribas, s'han analitzat 1.920 trams de vorera (cadascun dels quals correspon a una illa de cases). A grans trets, el resultat de la diagnosi conclou que el 82% de les voreres es troben en bon estat, però el problema arriba quan de la dada general es passa al detall.
I és que la diagnosi ha detectat que, en aquestes zones, hi ha gairebé 600 punts on les voreres estan trencades, aixecades o malmeses. Els carrers que acumulen més punts negres són els de Santa Eugènia (amb 25), la carretera Barcelona (amb 23), l'avinguda Sant Narcís (amb 15) i el carrer de la Creu (amb 14).
"Molt preocupant" a l'Eixample
El regidor d'Urbanisme ha destacat que, sobretot, la situació és "molt preocupant" als barris de l'Eixample nord i sud (que s'estenen des de la rotonda de Correus fins a Joan Maragall). I és que, només entre ells dos, ja acumulen 308 punts negres. "Estem parlant de zones cèntriques amb molts vianants que hi passen cada dia, i no ho podem permetre", ha concretat Carles Ribas.
D'altra banda, apart d'aquests punts concrets on s'han de fer actuacions més o menys urgents, la diagnosi de l'Ajuntament també analitza l'estat conjunt de trams de vorera. I aquí, les dades posen de relleu que els barris més afectats són Can Gibert del Pla (amb un 15,90% dels trams en mal estat) i Sant Narcís (amb un 7,60%).
El regidor d'Urbanisme ja ha avançat que, a partir d'ara, l'Ajuntament de Girona engegarà un pla de xoc per canviar el paviment a tots aquests punts negres. De moment, s'anirà fent amb partides de diferents capítols del pressupost, però la intenció és que, per a l'any 2013, ja es consigni una quantitat específica per arranjar voreres (que com a mínim, concreta Ribas, haurà de ser de 150.000 euros).
Carles Ribas també ha precisat que això marcarà un punt d'inflexió respecte l'anterior govern a l'hora d'arranjar voreres. "Fins ara s'actuava per impuls; cada cop que es rebia una queixa, s'hi enviava la brigada", ha indicat. I hi ha afegit: "No sé si això es pot qualificar o no de deixadesa, però el que és clar, és que a partir d'ara Girona tindrà una partida específica al pressupost destinada a voreres".
Després d'aquesta diagnosi, centrada en els barris més cèntrics, l'Ajuntament començarà ara a analitzar l'estat de les voreres als barris més perifèrics de la ciutat. I aquí, Carles Ribas ja ha avançat que els resultats sobre l'estat global no seran tan optimistes. "Hi ha zones de la ciutat històricament oblidades", ha conclòs.
De moment, la zona que s'ha cobert ha estat la que correspon al centre de la ciutat, l'Eixample i els barris més propers (Can Gibert del Pla, Santa Eugènia, Sant Narcís i el Mas Xirgu). Com ha concretat el regidor, l'anàlisi s'ha centrat en aquesta àrea perquè és la zona de la ciutat que concentra "més volum de trànsit" i moviment de vianants.
Amb totes les dades, l'àrea d'Urbanisme ha elaborat un mapa i n'ha ressaltat -amb color vermell i negre- els trams de vorera que estan en més mal estat i tots aquells punts on el paviment s'ha malmès (perquè els arbres l'han arrencat o perquè s'ha trencat).
En total, com concreta Carles Ribas, s'han analitzat 1.920 trams de vorera (cadascun dels quals correspon a una illa de cases). A grans trets, el resultat de la diagnosi conclou que el 82% de les voreres es troben en bon estat, però el problema arriba quan de la dada general es passa al detall.
I és que la diagnosi ha detectat que, en aquestes zones, hi ha gairebé 600 punts on les voreres estan trencades, aixecades o malmeses. Els carrers que acumulen més punts negres són els de Santa Eugènia (amb 25), la carretera Barcelona (amb 23), l'avinguda Sant Narcís (amb 15) i el carrer de la Creu (amb 14).
"Molt preocupant" a l'Eixample
El regidor d'Urbanisme ha destacat que, sobretot, la situació és "molt preocupant" als barris de l'Eixample nord i sud (que s'estenen des de la rotonda de Correus fins a Joan Maragall). I és que, només entre ells dos, ja acumulen 308 punts negres. "Estem parlant de zones cèntriques amb molts vianants que hi passen cada dia, i no ho podem permetre", ha concretat Carles Ribas.
D'altra banda, apart d'aquests punts concrets on s'han de fer actuacions més o menys urgents, la diagnosi de l'Ajuntament també analitza l'estat conjunt de trams de vorera. I aquí, les dades posen de relleu que els barris més afectats són Can Gibert del Pla (amb un 15,90% dels trams en mal estat) i Sant Narcís (amb un 7,60%).
El regidor d'Urbanisme ja ha avançat que, a partir d'ara, l'Ajuntament de Girona engegarà un pla de xoc per canviar el paviment a tots aquests punts negres. De moment, s'anirà fent amb partides de diferents capítols del pressupost, però la intenció és que, per a l'any 2013, ja es consigni una quantitat específica per arranjar voreres (que com a mínim, concreta Ribas, haurà de ser de 150.000 euros).
Carles Ribas també ha precisat que això marcarà un punt d'inflexió respecte l'anterior govern a l'hora d'arranjar voreres. "Fins ara s'actuava per impuls; cada cop que es rebia una queixa, s'hi enviava la brigada", ha indicat. I hi ha afegit: "No sé si això es pot qualificar o no de deixadesa, però el que és clar, és que a partir d'ara Girona tindrà una partida específica al pressupost destinada a voreres".
Després d'aquesta diagnosi, centrada en els barris més cèntrics, l'Ajuntament començarà ara a analitzar l'estat de les voreres als barris més perifèrics de la ciutat. I aquí, Carles Ribas ja ha avançat que els resultats sobre l'estat global no seran tan optimistes. "Hi ha zones de la ciutat històricament oblidades", ha conclòs.