Nestlé té previst inaugurar aquest proper octubre la última fase d'ampliació de la planta que el grup té a Girona i on es fa la producció per Europa de les càpsules de cafè. La inauguració de les noves instal·lacions culmina una inversió de més de 150 milions d'euros en els últims quatre anys.
L'ampliació permetrà quasi duplicar l'actual capacitat de producció de la planta que passarà de fabricar 1.500 milions de càpsules l'any actual a produir-ne 2.500 milions de forma progressiva fins el 2014. La inauguració de la darrera ampliació de la planta també suposarà incrementar la plantilla fins a 400 empleats a final d'any.
No a la guerra de preus
Seria un "greu error", afegeix l'alt directiu, que l'economia espanyola en general i del sector alimentari en particular entrés en una fase de "deflació". Entrar en una "guerra salvatge de preus" només duu a perdre valor afegit dels productes i les marques, retallar inversions i per tant perdre vendes i llocs de treball, fet que suposaria entrar en un "cercle viciós" que impediria a Espanya "sortir del forat on està", ha destacat Meunier.
Davant l'actual crisi econòmica i davant les males previsions per aquest 2012, el mateix Meunier preveu un nou estancament del consum, la estratègia de Nestlé continua sent la innovació, un factor que ha estat, juntament amb les exportacions, clau per explicar els bons resultats assolits per la companyia al mercat espanyol.
El 2011 Nestlé Espanya va facturar 2.085 milions d'euros, un 9,3% més que el 2010, amb un creixement de les vendes a nivell estatal del 4,2% i de fins el 30% en les exportacions, derivat sobretot de la línia de càpsules de cafè que el grup fabrica des de Girona per tot Europa i part d'Àfrica i Àsia.
Amb tot però, la companyia es mostra molt satisfeta del creixement que han registrat al mercat espanyol on són la única empresa alimentària que creix i que ha pogut resistir la caiguda del consum i el traspàs dels consumidors cap a marques blanques. Per aquest 2012, el grup preveu poder mantenir un creixement similar en vendes d'entre el 2 i 4%.
100 milions més d'inversió
Per aconseguir-ho, la companyia preveu tornar a invertir en innovació i millora de les plantes espanyoles 100 milions d'euros. Una xifra similar al rècord de 116 milions que ja va destinar l'any passat i que estan al darrera de l'elevat ritme de productes nous que la companyia treu cada any al mercat, renovant aproximadament un 20% de la seva cartera de productes.
En aquest sentit, la crisi ha fet que la companyia aposti cada vegada més per una gamma de productes "de posicionament popular" en què es dissenyen nous productes alimentaris sans, ràpids d'elaborar i a preus assequibles.
Alguns dels exemples en aquest sentit són uns sobre individuals per preparar un cafè amb llet només amb aigua, unes bases de mini-pizzes individuals o unes cremes individuals congelades aptes per a microones. De fet, les xifres demostren la bona acollida que estan tenint aquest productes més barats al mercat, on ja suposen més del 10% del total de les vendes de Nestlé.
A més del segment culinari, Nestlé està present al mercat en pastes orientals, productes lactis, cereals i alimentació per a nadons, nutrició clínica i sistema de cafè, el segment on més quota de mercat està guanyant i on registra quotes de creixement superiors al 10%.
L'ampliació permetrà quasi duplicar l'actual capacitat de producció de la planta que passarà de fabricar 1.500 milions de càpsules l'any actual a produir-ne 2.500 milions de forma progressiva fins el 2014. La inauguració de la darrera ampliació de la planta també suposarà incrementar la plantilla fins a 400 empleats a final d'any.
No a la guerra de preus
Seria un "greu error", afegeix l'alt directiu, que l'economia espanyola en general i del sector alimentari en particular entrés en una fase de "deflació". Entrar en una "guerra salvatge de preus" només duu a perdre valor afegit dels productes i les marques, retallar inversions i per tant perdre vendes i llocs de treball, fet que suposaria entrar en un "cercle viciós" que impediria a Espanya "sortir del forat on està", ha destacat Meunier.
Davant l'actual crisi econòmica i davant les males previsions per aquest 2012, el mateix Meunier preveu un nou estancament del consum, la estratègia de Nestlé continua sent la innovació, un factor que ha estat, juntament amb les exportacions, clau per explicar els bons resultats assolits per la companyia al mercat espanyol.
El 2011 Nestlé Espanya va facturar 2.085 milions d'euros, un 9,3% més que el 2010, amb un creixement de les vendes a nivell estatal del 4,2% i de fins el 30% en les exportacions, derivat sobretot de la línia de càpsules de cafè que el grup fabrica des de Girona per tot Europa i part d'Àfrica i Àsia.
Amb tot però, la companyia es mostra molt satisfeta del creixement que han registrat al mercat espanyol on són la única empresa alimentària que creix i que ha pogut resistir la caiguda del consum i el traspàs dels consumidors cap a marques blanques. Per aquest 2012, el grup preveu poder mantenir un creixement similar en vendes d'entre el 2 i 4%.
100 milions més d'inversió
Per aconseguir-ho, la companyia preveu tornar a invertir en innovació i millora de les plantes espanyoles 100 milions d'euros. Una xifra similar al rècord de 116 milions que ja va destinar l'any passat i que estan al darrera de l'elevat ritme de productes nous que la companyia treu cada any al mercat, renovant aproximadament un 20% de la seva cartera de productes.
En aquest sentit, la crisi ha fet que la companyia aposti cada vegada més per una gamma de productes "de posicionament popular" en què es dissenyen nous productes alimentaris sans, ràpids d'elaborar i a preus assequibles.
Alguns dels exemples en aquest sentit són uns sobre individuals per preparar un cafè amb llet només amb aigua, unes bases de mini-pizzes individuals o unes cremes individuals congelades aptes per a microones. De fet, les xifres demostren la bona acollida que estan tenint aquest productes més barats al mercat, on ja suposen més del 10% del total de les vendes de Nestlé.
A més del segment culinari, Nestlé està present al mercat en pastes orientals, productes lactis, cereals i alimentació per a nadons, nutrició clínica i sistema de cafè, el segment on més quota de mercat està guanyant i on registra quotes de creixement superiors al 10%.