El PSC reclama al Govern que es redacti el projecte de construcció de la variant est de Ripoll

El grup dels socialistes també vol que s'iniciïn les obres d'enllaç amb la C-17

La variant est de Ripoll és la via que ha de permetre connectar la C-17, al sud de Ripoll, amb la N-260, al nord-est del municipi, per evitar així el pas dels vehicles per l'interior pel nucli urbà que es dirigeixen en direcció a Sant Joan de les Abadesses.

Segons expliquen des del grup dels socialistes, l'estudi informatiu de la variant est de Ripoll, de 4 quilòmetres, va sortir a exposició pública el febrer de 2010. Aquest estudi preveia dues alternatives que s'iniciaven a l'encreuament amb la C-26, passaven per la riba esquerra del Ter, superaven per l'est el nucli de Ripoll amb els túnels de Sant Antoni (355 m) i de Sant Bartomeu (1.320) i arribaven, després de creuar l'N-260a que va a Vallfogona de Ripollès, a l'N-260 en direcció Camprodon al polígon industrial els Pintors. Es preveia una inversió de 73,8 milions d'euros.

El condicionament del tram de la C-17 més proper al nucli urbà de Ripoll, té una longitud d'1,8 quilòmetres. Aquest tram discorre entre la carretera de les Llosses i la rotonda d'accés a Ripoll i, ateses les seves característiques més urbanes, es va tractar específicament en els estudis inicials, tot separant-lo del desdoblament finalitzat el juny del 2011 .

Segons es va estimar, l'obra comportarà una inversió de 6 MEUR. A finals de juny, el conseller Recoder va anunciar que s'estava redactant el projecte constructiu i que preveia iniciar la seva execució durant el 2012. Amb tot, en la seva darrera visita a Ripoll, va anunciar que no podia posar cap data a l'inici de les obres.

El diputat socialista al Parlament de Catalunya, Esteve Pujol, ha manifestat que "considerem claus aquestes infraestructures per al territori i no podem admetre que el Govern no les consideri prioritàries". En tot cas, ha subratllat, "exigim una resposta de les previsions del departament de Territori i Sostenibilitat pel que fa el calendari de la seva execució". Pel que fa la variant est de Ripoll, Pujol ha recordat que "existia el compromís de l'actual executiu de dur a terme aquestes infraestructura i ara s'ha fet enrere". "Som conscients que potser no hi ha diners per executar-la, però creiem que es podria iniciar la redacció del projecte executiu" ha afegit.

El portaveu del PSC a l'Ajuntament de Ripoll i al Consell Comarcal, Enric Pérez, també ha expressat el seu malestar amb el departament de Territori i Sostenibilitat i ha manifestat que "malgrat les dificultats per executar les inversions, ara no podem aturar el projecte i és imprescindible que vagi avançant". Pérez ha recordat que "l'entrada a Ripoll per la C-17 és un punt viari molt perillós ja que sovint acumula molt de trànsit, especialment els caps de setmana". Finalment, ha lamentat que "el Govern desprogrami una actuació prevista per finals d'any sense que ningú ens n'informi" i ha criticat que "l'Ajuntament i el Consell Comarcal es quedin de mans creuades, posant els interessos de partit per sobre dels del territori".