Girona s'especialitza en el tractament d'imatges en 3D

S'inaugura 'Bloom' un centre especialitzat en la imatge i les tecnologies en tres dimensions únic a Europa

Després de més de tres anys treballant-hi, i d'una inversió de gairebé 2 MEUR al darrere, 'Bloom' ja és una realitat. Aquest centre, especialitzat en les tecnologies de la imatge i el 3D, és l'eix central del clúster de noves tecnologies -el Tic Media- de la UdG. Ocupa gran part de l'edifici Narcís Monturiol del Parc Científic i Tecnològic i és únic a Europa.

El centre disposa de les darreres innovacions en tecnologia de la imatge, que ara es posen al servei dels autònoms, de les empreses i dels grups de recerca que les vulguin utilitzar per als seus projectes. Entre d'altres, al 'Bloom' s'hi troben sales d'edició d'imatges en 3D, sistemes que permeten passar del 2D al 3D o equips de gravació com els que s'utilitzen a Hollywood per fer les pel·lícules de realitat virtual.

Però això no és tot. I és que el centre també d'un sistema per capturar els moviments del cos que utilitza la tecnologia Mocap (la que es fa servir per crear videojocs), una cúpula que permet submergir-se dins un entorn de 360ª, cascos neuronals, un hemisferi per projectar imatges o sistemes per desenvolupar aplicacions de webs i mòbils de darrera generació.

Ara, tota aquesta tecnologia s'obre a qui la vulgui utilitzar. Això sí, previ pagament d'una quota. I és que, segons explica el director del 'Bloom', Richard Hebert, la voluntat del centre és la d'autogestionar-se.

Per poder-lo muntar, s'han rebut aportacions de fons europeus (que han finançat el 50% del material). La resta, l'han aportada l'Ajuntament de Girona, la Diputació i la UdG. "Ara, la idea és que siguem autosostenibles i que ens anem finançant nosaltres mateixos amb les aportacions dels clients", destaca Hebert.

Múltiples sectors

El director concreta que els sectors que es poden beneficiar de l'ús de totes aquestes tecnologies són diversos. Des de la publicitat fins als laboratoris, passant per les productores audiovisuals o -fins i tot- els museus. "Val per a tot tipus de sectors", concreta Hebert.

De moment, el 'Bloom' ja ha fet el seu primer encàrrec. Es tracta d'un vídeo promocional en 3D de la ciutat de Girona. El centre també col·labora amb empreses del sector i, fins i tot, ja ha fet el salt a l'exterior. "Ja hem treballat amb gent de França i ara estem a punt de tancar un projecte amb Alemanya", concreta Hebert.

El director del 'Bloom' explica que no hi ha cap centre d'aquestes característiques arreu d'Europa. "Potser alguns tenen part d'aquesta tecnologia, però en un sol espai i on, a més, ofereixin la possibilitat de llogar-la i poder-se-la endur si així es necessita, no n'hi ha cap més", explica Hebert.

Projecte ambiciós

El nom que s'ha escollit per batejar el nou centre no és banal. De fet, 'Bloom' significa 'renèixer' o 'florèixer', i aquesta és la voluntat que persegueix: ser una eina per impulsar el territori gironí dins el camp de les Tic Media.

"Es tracta, per una banda, d'una aposta clara per a la generació de continguts i la creativitat; i de l'altra, per situar les comarques gironines com a peça clau dins el camp de les tecnologies emergents", concreta l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont. Puigdemont també assegura que el nou centre serà una referència en el sector, i permetrà que la seva activitat "es tradueixi en projectes que tindran recorregut i generaran activitat econòmica"

"El 'Bloom' ja treballa i avui ningú pot trobar el que hi ha aquí en cap altre lloc d'Europa", ha conclòs l'alcalde.

La inauguració, que s'ha fet aquest dimecres al migdia, ha comptat amb l'assistència de la presidenta en funcions de la Generalitat, Joana Ortega. Durant el seu discurs, Ortega ha destacat la importància de la "col·laboració pública i privada" per tirar endavant el nou centre, i l'ha situat com a model del "múscul" que necessita el país per afrontar la crisi econòmica.