Preparar-se a consciència en totes les mesures d’higiene i seguretat per poder afrontar amb totes les garanties per als treballadors i clients la reobertura dels apartaments i habitatges d’ús turístic de la demarcació de Girona. Amb aquesta premissa l’Associació Turística d’Apartaments (ATA) impulsa un pla de formació adreçat als propietaris, gestors i treballadors dels allotjaments associats a l’entitat. És una mesura que complementa els protocols definits per les autoritats que, segons l’entitat, el sector complirà amb molt de rigor.
Tot i que el Govern espanyol autoritza al sector a obrir a partir d’aquesta setmana, la majoria d’allotjaments té previst fer-ho a partir del moment en que es pugui permetre la mobilitat entre regions sanitàries i, sobretot, entre països. L’obertura de la frontera amb França serà determinant.
El calendari del pla formatiu desenvolupat per l’ATA s’ha iniciat aquesta setmana i ha despertat un gran interès. Les inscripcions ja superen les 400 places i tots els assistents rebran una certificació. Des de l’Associació es destaca que el pla formatiu ha de permetre generar la confiança d’empresaris, treballadors i visitants i preparar una reobertura amb les màximes garanties possibles. “En aquests moments la formació és clau per dotar als professionals de les eines necessàries per afrontar la nova situació que ens ha tocat viure i per aquest motiu s’ha impulsat un pla formatiu gratuït i homologat per tal de poder-lo fer accessible a tot el sector” remarca l’Associació. “Hem d’estar preparats per al moment en que la situació ens permeti reactivar el conjunt del nostre sector. La seguretat serà a partir d’ara un dels elements que més valoraran els nostres visitants”, afegeix l’entitat.
La primera sessió s’ha dut a terme aquesta setmana i s’ha centrat en les mesures de prevenció general per garantir la seguretat i reduir el risc de propagació de la covid-19. S’ha donat un coneixement general a l’empresa i als seus treballadors sobre el context actual; sobre la necessitat de creació d’un gabinet de crisis; la determinació de rols i responsabilitats dins aquest gabinet de crisi; les normes generals d’higiene per a treballadors, usuaris, visitants i clients; i la política de comunicació interna i externa cap a usuaris i clients.
I en la segona sessió, que s’ha previst per la setmana que ve, s’abordarà el pla d’acció post covid-19 per a apartaments turístics i HUTS pel que fa al manteniment de l’allotjament, recepció, habitacions i àrees comunes. Es durà a terme formació per a conscienciar sobre la seguretat i la higiene durant l’atenció al client, així com les operacions correctes (bones pràctiques) de neteja i desinfecció per part del personal de manteniment, d’habitacions i d’àrees comunes.
En concret, s’exposaran els riscos associats a les diferents àrees i les mesures correctores per minimitzar aquests riscos; els protocols en la recepció o l’atenció al client; els de la neteja i desinfecció d’apartaments i àrees comunes ; els protocols de mesures d’higiene dels treballadors ; els de manteniment general, que inclou piscines, entre d’altres ; i els EPI’s.
El pla de formació es podria ampliar si es contemplen altres necessitats o especificitats a cobrir.