Camions i autocars mostraran imatges turístiques de Catalunya per les carreteres d'Europa

La iniciativa públic-privada permet al Govern reduir en un 80% el cost de la campanya

De moment, la iniciativa ja compta amb una primera flota de prop d'una trentena de camions tràilers d'una empresa de logística que recorreran 250.000 quilòmetres al mes fins a finals d'any per França, Itàlia, Alemanya, Regne Unit, Bèlgica, Països Baixos, Suïssa, Portugal, Àustria i Espanya. Una proposta innovadora que el Govern vol fer extensible a qualsevol empresa o autònom de transport que, de forma desinteressada, s'hi vulgui adherir.

I és que "davant les estretors pressupostaries" derivades de l'actual situació econòmica "l'enginy i la creativitat s'han de posar al capdavant de qualsevol acció promocional" ha destacat Mena en la presentació de la campanya. I ha afegit que la voluntat del Govern és "rendibilitzar al màxim cada euro" destinat a la promoció per "mantenir i millorar la competitivitat" que ja té Catalunya com a destí turístic tant a nivell europeu com mundial. Un sector, afegeix, que és "la primera indústria del país".

Així la promoció turística de Catalunya per aquest estiu, que duu per nom "Catalunya, m'agrada compartir", es traslladarà aquest estiu a les carreters i autopistes d'Europa i Espanya en una campanya que resulta pràcticament gratuïta pel Govern de la Generalitat, en tant que l'Agència Catalana de Turisme (ACT) només ha de cobrir el retolat de la part posterior dels vehicles amb les imatges i l'idioma que el seu propietari elegeixi.

En aquest sentit Marian Muro, directora general de Turisme, ha fet una crida a la "col·laboració i implicació de tothom que de forma desinteressada vulgui convertir-se en ambaixador de Catalunya". I ha explicat que per facilitar l'adehsió dels transportistes a la campanya, que compta amb el suport dels patronats de turisme de les quatre demarcacions, l'ACT ofereix el retolats dels vehicles a diferents tallers del territori.

Presència a la xarxa i als JJOO de Londres

L'altre pota de la campanya turística d'aquest estiu seran les xarxes socials. En aquest sentit, l'ACT ha obert un blog a internet "magradacompartir.catalunya.com" on a més de presentar una variada oferta turística de Catalunya amb agenda setmanal actualitzada també es recull en entrevistes a famosos amb les seves propostes i recomanacions. El blog -en català, castellà i anglès- està lligat també a perfil al Facebook i el Twitter i vídeos al Youtube, amb la voluntat que qualsevol internauta pugui compartir la seva experiència turística a Catalunya.

Finalment també, destaca com a novetat d'enguany, l'aposta del Govern per traslladar la campanya als Jocs Olímpics de Londres, que seran centre de les mirades d'arreu del món. Així, la campanya es complementarà amb una promoció específica de Catalunya com a destí turístic a través del canal de televisió europeu Eurosport durant els dies que se celebrin els jocs, amb la voluntat d'arribar de manera massiva a l'audiència.

Precisament a la xarxa es va estrenar fa dues setmanes la cançó promocional de la campanya, "T'espero (a Catalunya)" composada expressament per a l'ocasió per Marc Parrot i interpretada per Beth Rodergas. Una música que vol ser, explica Muro, la "banda sonora" que acompanyi les estades dels turistes a Catalunya.

També a través de la xarxa, el conseller Mena ha explicat que fa unes dues setmanes van l'ACT va convidar a onze 'bloggers' d'arreu del món, principalment dels Estats Units, el Canadà i l'Àsia, a passar una estada d'una setmana a Catalunya per conèixer els seus atractius turístics. L'acció, ha afegit, va suposar la creació de més de 23 milions de pàgines web sobre Catalunya, una xifra destacada i més tenint en compte que els onze bloggers reuneixen més de 400.000 seguidors, ha senyalat.

La presentació de la campanya de turisme 2012 ha coincidit amb l'última jornada del 'Buy Catalunya", una jornada 'workshop' que organitza cada dos anys l'ACT per oferir als empresaris catalans poder establir contactes comercials. En aquest ocasió, la cita ha aplegat durant una setmana uns 170 touroperadors a qui s'han donat a conèixer les ofertes turístiques de Catalunya.