Rutes pels cellers de l'Empordà des del confinament

La Ruta del Vi DO Empordà ofereix l'activitat a través d'Instagram

La campanya de promoció de l’enoturisme a la Costa Brava "Passeja pels racons més bonics de la Ruta del Vi DO Empordà", a través del canal d’Instagram i impulsada per la Ruta del Vi DO Empordà del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, presenta una sèrie d’entrevistes, en directe i de mitja hora de durada, als protagonistes del món del vi a l’Empordà.

La iniciativa persegueix fer difusió de l’oferta enoturística del territori mitjançant històries i curiositats que s’amaguen darrere la producció vitivinícola, tot donant a conèixer els rostres dels protagonistes i mostrant els paisatges més emblemàtics. Es pretén estimular els usuaris (afeccionats al vi, la viticultura i el turisme) perquè redescobreixin l’Empordà tot gaudint de les moltes experiències enoturístiques que es proposen a la demarcació un cop finalitzi el confinament i es restableixi progressivament la mobilitat de les persones i l’oferta turística de les destinacions i empreses.

Ahir a les set del vespre a través del perfil @empordawine, va tenir lloc la primera passejada en directe, amb Eduard Hugas, propietari del celler Hugas de Batlle, situat a la població de Colera (Alt Empordà). Hugas va explicar la història que s’amaga darrere el vi Camí d’en Poca Sang des d’una de les seves vinyes emblemàtiques: Coma Fredosa. La sessió va ser seguida a Instagram Live per 43 usuaris.

El calendari de passejades segueix el 14 de maig amb la visita a les vinyes amb vistes al Montgrí del celler Mas Geli, de Pals; el 21 de maig, a la Finca Furot, a Vilamaniscle, del Grup Oliveda, i el 28 de maig, a la vinya del Mini, a Rabós d’Empordà, del celler La Vinyeta. La programació de passejades es mantindrà activa cada dijous fins a finals de juliol, a fi de poder donar visibilitat a més indrets enoturístics de l’Empordà. 

Aquesta iniciativa impulsada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona amb motiu de la crisi generada per la covid-19 arriba en un moment en què els cellers de la DO Empordà fa prop de dos mesos que no reben visites ni venen productes a les botigues dels seus establiments. Per a la majoria, l’enoturime és una activitat complementària que va guanyant pes en les seves economies, ja que possibilita la venda directa al client final, sense intermediaris. Els vint-i-vuit cellers membres del Club de Màrqueting de la Ruta del Vi DO Empordà es ressenten de l’aturada de visitants, un any en què el Festival Vívid, d’activitats enoturístiques a la Costa Brava (que es va cancel·lar a finals de març), i la Setmana Santa coincidien i feien preveure un mes d’abril altament satisfactori per al sector.

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona treballa en diverses actuacions promocionals i de màrqueting digital per donar suport al sector de l’enoturisme de la Costa Brava a fi de reactivar-lo, al més aviat possible, amb el públic de proximitat.