Claus per vendre millor l'Empordà com a destinació turística

El 4t seminari Marca Ciutat dedicarà un dia a explicar com fer de la comarca un segell reconegut arreu del món

El simposi Marca Ciutat torna per quarta vegada i aquesta vegada es desplaça fins al Baix Empordà, després de tres edicions fetes entre Figueres i Roses. En aquesta ocasió, el seminari no només se centrarà en màrqueting de ciutats, sinó que també s'amplia a destinacions turístiques i institucions. El director del seminari, Pau Canaleta, ha explicat que són unes jornades "molt vives" i que cada any van adaptant el contingut a les necessitats que van detectant entre els públics.

Per exemple, el primer any es van centrat molt en grans ciutats però després van comprovar que molts dels assistents buscaven idees per adaptar-les a potenciar la marca d'una ciutat mitjana, i van decidir orientar el següent seminari cap a aquestes necessitats. Ara, han comprovat que a banda de ciutats també hi ha destinacions turístiques i institucions que busquen posicionar-se a nivell de màrqueting.

El seminari, el més important de Catalunya i el segon amb més pes de l'Estat, es converteix en un punt de trobada dels responsables de promoció econòmica, turisme i comunicació de les principals ciutats i destinacions turístiques del país, a més de professionals del sector, que busquen conèixer les noves tendències i principals novetats. Les ponències per professionals com David Riu, Juan Carlos Belloso, Gerard Costa, Josep Capellà, Jaume Marín, Toni Mascaró, Lluís Pastor o Jordi de San Eugenio el primer dia, divendres.

El dissabte està dedicat íntegrament a parlar de la marca Empordà, un segell que segons Canaleta està a l'alça i que ja està guanyant força. Canaleta considera que és una marca a explorar i a potenciar independentment de la ja consolidada Costa Brava i que té altres opcions per posar sobre la taula que no sigui només les platges i el mar. Una de les experiències que exposaran és el projecte dels consells comarcals de l'Alt i el Baix Empordà i la DO Empordà per crear una xarxa d'enoturisme.

L'alcalde de Torrella de Montgrí, Jordi Cordon, ha afirmat que no van tenir cap dubte en fer el seminari a la població per estrenar l'espai Ter amb unes jornades d'aquest tipus i per donar a conèixer el municipi com a cor del Montgrí.