El transport públic de Girona assoleix un nou rècord de viatgers superant els 6,7 milions

Els abonaments subvencionats per a famílies nombroses augmenten un 297% respecte de l'any passat

Pel que fa a abonaments integrats, l'any 2011 es van registrar un total de 87.956 vendes. Durant el 2011, l'abonament més utilitzat va ser la T-10/30 amb el 33,17% del total de vendes seguit de la T-50/30 amb el 30,56% i la T-10 amb el 25,93%. D'altra banda, els títols que més creixen són els abonaments subvencionats per a famílies nombroses que augmenten un 297%. També augmenta la venda de la T-12 que creix un 39% respecte de les mateixes dates de l'any passat. Segons les xifres del 2011, el transport urbà va ser el més utilitzat amb 2.888.291 desplaçaments, un 4,15% més que el 2010.

Durant els dos primers mesos del 2012, el nombre de viatgers que han utilitzat la xarxa de transport públic de Girona ascendeix a 1.139.849 passatgers, un 2,71% més que el gener i febrer del 2011. Segons les dades aportades per la xarxa de transport públic, la "penetració de títols de l'ATM ha arribat al 25,7%, el seu màxim històric" amb 148.032 validacions. En aquests dos últims mesos del 2012 ja s'han venut 16.334 abonaments integrats, un 14,7% més que el mateix període de l'any anterior.

Segons el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, aquesta evolució és una mostra de la "consolidació del transport públic a la ciutat, un dels pilars fonamentals de l'Estat del Benestar". El director general i president de l'ATM de Girona ha destacat que "tenir un bon sistema de transport públic és una garantia d'equitat i un instrument social i econòmic potent que el Govern seguirà potenciant".

D'altra banda, l'ATM de l'Àrea de Girona ha destacat la implantació de la primera fase del nou pla d'informació a l'usuari que "permet un accés fàcil i clar a la informació sobre la oferta de transport públic a la ciutat", segons fonts de l'àrea de Girona. El pla, que es va començar a redactar el 2010, inclou la implantació d'un nou format d'horaris a les marquesines i pals de parada. Per tal d'unificar la informació s'ha modificat el nom d'algunes parades i s'ha renovat el format dels horaris per als diferents serveis com també s'han editat els vinils dels horaris de tots els serveis integrats.

A més, s'ha treballat per homogeneïtzar els diferents serveis que operen en l'àmbit integrat per oferir una visió general de tota la xarxa de transport públic de l'Àrea de Girona. En la segona fase d'aquest pla, es té previst que s'editi el panell d'informació sobre la xarxa del sistema tarifari integrat per a l'interior dels autobusos i es crearà una guia de mobilitat de totes les línies integrades de l'ATM amb tots els punts d'intercanvi per potenciar els viatges entre les diferents línies.